غواصی در آب‌های سرد و خروشان

  • حوادث
  • دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸
    کد خبر :652736

هفت ساعت شنا در آب های سرد و خروشان برای یافتن اثری از یک کودک سه ساله بی نتیجه به پایان رسید.

 

ساعت سه و هفت دقیقه بعد ازظهر جمعه هشتم آبان ماه، امدادگران پایگاه موقت سامان در شهرستان شهرکرد، از طریق تماس تلفنی در جریان حادثه غرق شدگی یک پدر و فرزند در رودخانه زاینده رود (چم چنگ) قرار گرفتند.

 

گزارش اولیه حاکی از آن بود که پس از سقوط کودک سه ساله‌ای به درون رودخانه، پدر وی برای نجات فرزندش به داخل آب پریده بود اما پدر فداکار با وجود آنکه جانش را به خطر انداخته بود اما در جدال با آب های سرد و خروشان شکست خورده و آب کودک را با خود برده بود.

 

به گزارش مهر،تنها یک دقیقه بعد از اعلام خبر حادثه دردناکی که برای این پدر و کودکش رخ داده بود، امدادگران پایگاه با حضور در صحنه، عملیات جست و جو را آغاز کردند، همزمان با تلاش امدادگران، اعضای یک تیم حرفه ای رفتینگ که در آن نزدیکی بودند نیز وارد عمل شده و به همراه مردم محلی عملیات جست و جوی گسترده ای را برای یافتن پدر و کودک آغاز کردند.

 

زمان زیادی نگذشته بود که پدرخانواده نجات یافت و با انتقال او به کناره رودخانه، عملیات احیای او توسط امدادگران اورژانس آغاز شد و خوشبختانه وی نجات یافت.

 

همزمان با عملیات نجات پدر خانواده، ۱۵ نیروی امدادگر هلال احمر که متشکل از ۴ تیم سیلاب بودند وارد عمل شده و قدم به قدم در حاشیه رودخانه به جست و جوی کودک گمشده پرداختند، آنها تا فرا رسیدن تاریکی شب، در رودخانه و کناره آن به جست و جو پرداختند اما سرانجام با تاریکی شب عملیات امداد ونجات پایان یافت و به روز بعد و فرا رسیدن روشنایی روز موکول شد.

 

آغاز مجدد عملیات جستجو از امروز

 

با فرا رسیدن صبح شنبه، تیمی از غواصان هلال احمر، عملیات جست و جو در آب های خروشان را آغاز کردند، ‌ اعضای این تیم که ۵ نفر از غواصان ماهر و متبحر بودند، از نخستین ساعات صبح وارد آب شده و به جست و جو پرداختند.

 

آنها برای پیدا کردن اثری از کودک ناپدید شده در آب های سرد و خروشان زاینده رود، مسافتی ۱۲ کیلومتری را جست و جو کردند اما متاسفانه هیچ اثری از کودک یافت نشد و سرانجام با فرا رسیدن شب اعضای این تیم خسته و سرمازده، مجبور به خروج از آب شدند.

 

رضا ظاهری معاون امداد و نجات استان چهارمحال بختیاری با اشاره به اینکه خوشبختانه حال پدر فداکار خانواده که از آب بیرون کشیده شده، مساعد است گفت: اعضای تیم جست و جو با وجود سرمای شدید آب مردانه پای این کار ایستادند و ساعت ها در رودخانه خروشان اما متاسفانه هیچ نشانی از کودک به دست نیامد.

 

وی با بیان اینکه، از امروز دوشنبه عملیات جست و جو بار دیگر از سر گرفته می شود گفت: من و همکارانم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با یافتن اثری از کودک، خانواده را به آرامش برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید