400 کیلومترپیاده رو در تهران برای معلولان مناسب سازی می‌شود

    کد خبر :652431

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجهیز ۴۴ ایستگاه مترو به آسانسور، گفت: محدودیت تردد معلولان در پایتخت رفع می‌شود.

 

محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران درگفت‌وگو با فارس، درباره مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان اظهارداشت: شب گذشته در برج میلاد در این زمینه مباحث خوبی مطرح شد و افرادی که در این سمن‌ها فعالیت‌هایی را انجام داده اند، حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه از فعالیت سمن‌ها در این زمینه رضایت کامل را داریم، عنوان کرد: در سال ۸۴ مصوبه‌ای مبنی بر مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان در شورا تصویب و ستاد ساماندهی تشکیل شد، فعالیت‌های مطلوبی نیز در این زمینه صورت گرفت.

 

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۶ جهشی در حوزه مناسب‌سازی فضا برای معلولان صورت گرفت، چرا که اگر پیش از این ۲۹ پارک مناسب‌سازی شده بود، امروزه ۴۴ پارک دسترسی آسان دارد، در پیاده روها نیز فعالیت‌هایی صورت گرفت تا معلولان بتوانند به راحتی تردد کنند، اغلب ساختمان‌های شهرداری نیز به دنبال این طرح مناسب و دسترس پذیر شده‌اند.

 

میرلوحی با اشاره به برنامه های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در بحث معابر و تعرض به پیاده‌روها این معاونت اقداماتی را پیش‌بینی و با جدیت دنبال می‌کند، معاونت عمرانی نیز اخیرا گزارشی را ارائه و برنامه‌ای را برای بودجه سال آینده پیشنهاد کرده است.

 

وی افزود: پیشنهاد شده است در سال آینده ۵۰۰ کیلومتر از پیاده روها را آماده سازی کنیم، این اقدام می‌تواند با همه محدودیت‌هایی که در بودجه داریم، بسیار موثر واقع شود.

 

میرلوحی با اشاره به مناسب سازی و تجهیز ۴۴ ایستگاه مترو به آسانسور عنوان کرد: اتوبوسرانی نیز در حد توان مناسب‌سازی شده است، شب گذشته از اپلیکیشنی رونمایی شد تا معلولان در منزل بتوانند مناسب ترین و نزدیک‌ترین ایستگاه را برای تردد و جابجایی برگزینند؛ حتی امکانات ورزشی مناسبی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه طی دو سال اخیر شهرداری، معاونان شهردار و شورا به جد معتقد به مناسب سازی فضا برای معلولان هستند، اظهار کرد: فکر می‌کنم تا پایان دوره شاهد جهش مناسبی در این کار باشیم، به نحوی که تمامی امور در نظر گرفته شود و معلولان و سالمندان احساس کنند، محدودیتی برای تردد در شهر ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید