لاریجانی: پیشنهاد سهمیه‌بندی بنزین از سوی دولت بود و از زمان اجرای طرح مطلع بودم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۵
    کد خبر :652321

رئیس مجلس گفت: دولت می توانست طبق قانون هدفمندی سهمیه بندی بنزین را انجام دهد ولی به خاطر شرایط در جلسه سران قوا مشورت کرد، پیشنهاد، پیشنهاد دولت است و قسمتی که مسئولان تصمیم گرفتند این بود که همه منابع، به مردم داده شود.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 10 آذر) در نشست خبری که در ساختمان مشروطه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری درباره افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا این تصمیم، تصمیم سران سه قوه بوده یا نه؟ گفت: گفت این مسئله دو وجه داشت یکی وجه مشورتی و یکی هم وجه تصمیم گیری. به نظرم آنچه رهبری در درس خارج از فقه خود فرمودند همین بود، که حق بود. یعنی در جلسه سران این مسئله مطرح شد و ایشان هم حمایت فرمودند.

 

به گزارش فارس،لاریجانی در به پاسخ این سوال که « رئیس جمهور گفت من از زمان اجرای سهمیه بندی مطلع نبودم و صبح آن روز متوجه شدم که این اظهار نظر برای بسیاری از مردم عجیب بود و آیا شما از زمان اجرای این طرح مطلع بودید؟» ادامه داد: من از زمان اجرای طرح مطلع بودم و راجع به مشکلات این مسئله با آقای رحمانی نیز صحبت کردم. بنده سه شنبه در جلسه غیرعلنی مجلس به نمایندگان گفته بودم که چنین طرحی در روزهای آینده در حال اجراست.

 

رئیس مجلس اظهار داشت: دولت می تواند طبق قانون هدفمندی این کار را انجام دهد ولی به خاطر شرایط آنجا مشورت کرد. پیشنهاد، پیشنهاد دولت است قسمتی که مسئولان تصمیم گرفتند این بود که همه منابع این کار به مردم داده شود.

 

وی در رابطه با اینکه آیا لازم نبود قبل از اجرای این طرح اقناع عمومی صورت گیرد هم گفت: اقناع لازم بود الان هم لازم است. رسانه‌های مختلف هم باید این کار را انجام دهند. در ستادی که وزارت کشور برای این کار در نظر گرفته بود قرار بود کارهای انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید