کاهش ۲۰ درصدی پوشش تحصیلی نخستین اثر مخرب کاهش بودجه ۹۹

    کد خبر :652199
کاهش ۲۰ درصدی پوشش تحصیلی نخستین اثر مخرب کاهش بودجه ۹۹

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تمام مخاطرات و آثار منفی بودجه کاهشی در آموزش و پرورش را تهیه کرده و به دولت ارائه می‌کنیم که امیدواریم نتیجه بدهد، گفت: کاهش۲۰ درصدی پوشش تحصیلی با روند کاهشی بودجه آموزش‌وپرورش در پیش است.

 

علی الهیار ترکمن  درباره وضعیت بودجه سال 99 آموزش و پرورش و تفاوت بین رقم 73 هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده از سوی این وزارتخانه با بودجه 54 هزار میلیارد تومانی مدنظر دولت اظهار‌ کرد: بودجه سال 99 براساس مفروضات وابسته به متغیرهای کلان اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه بسته می‌شود، آنها پیشنهاد و پیش‌نویس اولیه در این زمینه را آماده کرده‌اند که شرایط تقریباً اینگونه است.

 

وی افزود: این موضوع از فردا در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و آموزش‌وپرورش گزارش کامل خود مبتنی بر نیازهای این وزارتخانه، الزامات سند تحول و حداقل نیازهای اعتباری را تهیه کرده است که براین اساس بودجه مورد نیاز 74 هزار میلیارد تومان است و این را به عنوان پیشنهاد بودجه‌ای خود به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم و در پیش نویس سامانه بودجه نیز وارد شده است.

 

کاهش 20 درصدی پوشش تحصیلی

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه اگر بودجه آموزش‌وپرورش بر اساس 54 هزار میلیارد تومان بسته شود، گفت: اگر بودجه با وضع فعلی که اعلام شده، بسته شود در درجه نخست 20 درصد از پوشش تحصیلی در معرض خطر قرار می‌گیرد و با تعطیلی کلاس‌های دایر ممکن است پوشش تحصیلی 20 درصد دچار کاهش شود.

 

وی متذکر شد: معلمان انگیزه‌ای برای گرفتن ساعات حق‌التدریس ندارند علت آن هم تأخیرهای بیش از حد در واریز مطالبات و کاهش ارزش پولی است که با تأخیر واریز می‌شود؛ بحث دیگر اهداف سند تحول بنیادین است که باید تا سال 1404 آن را اجرا کنیم، سال 99 سال چهارم اجرای برنامه ششم توسعه و یکی از ارکان مهم اجرای سند تحول است که کسری بودجه می‌تواند مشکلاتی را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین رقم بزند.

 

مخاطرات و آثار منفی بودجه کاهشی آموزش‌وپرورش تهیه شد

 

الهیار افزود: تمام مخاطرات و آثار منفی بودجه کاهشی در آموزش و پرورش را تهیه کرده و به دولت ارائه می‌کنیم که امیدواریم نتیجه بدهد، چون ماهیت بودجه، پیگیری‌های متعدد و بررسی است تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم مسائل اصلی را به بودجه آموزش‌وپرورش برگردانیم.

 

به گزارش تسنیم،معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: از افرادی که در تدوین و تصویب بودجه تأثیرگذار هستند خواهش می‌کنم بودجه آموزش و پرورش را صرفاً حقوق نبینند چرا که صرفاً حقوق‌دیدن بودجه آموزش و پرورش به شدت به مشکلات اضافه و مسائل را پیچیده‌تر می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید