توان داروخانه‌ها برای تأمین داروهای خاص کاهش یافت

    کد خبر :651972

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران گفت: در صورت ادامه بدعهدی بیمه‌ها، به‌زودی داروخانه‌ها توان مالی برای تهیه دارو خصوصا داروهای اساسی مثل انسولین و داروهای بیماری‌های خاص که گران‌قیمت و نقدی هستند را از دست خواهند داد.

 

مهدی زارعی رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران درباره پرداختی‌های سازمان‌ بیمه سلامت در حوزه دارو گفت: متاسفانه سازمان بیمه سلامت، مطالبات سه ماه پایانی سال ۹۷ داروخانه‌ها را به‌رغم تمامی پیگیری‌ها هنوز پرداخت نکرده است.

 

وی گفت: در حال حاضر با تأخیرهای طولانی از سوی دو سازمان بیمه‌گر اصلی یعنی بیمه سلامت و تأمین اجتماعی مواجهیم و با توجه به افزایش هزینه‌ها و فروش نقدی یا حداکثر یک ماهه دارو توسط شرکت‌های دارویی، داروخانه‌ها در شرایط بحرانی قرار دارند.

 

به گزارش مهر ،زارعی افزود: متأسفانه باید اعتراف کنیم که در صورت ادامه وضعیت فعلی، به‌زودی داروخانه‌ها توان مالی برای تهیه دارو خصوصا داروهای اساسی مثل انسولین و داروها آنزیمی و فاکتورهای خونی و شیمی درمانی و داروهای بیماری‌های خاص که گران‌قیمت و نقدی هستند را از دست خواهند داد و در چنین صورتی، مسؤولیت عواقب احتمالی آن به عهده سازمان‌های بیمه‌گر خواهد بود.

 

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: از وزیر بهداشت و وزیر رفاه و رئیس سازمان تامین اجتماعی و همچنین رئیس سازمان بیمه سلامت می‌خواهیم با توجه به شرایط کنونی کشور طوری برنامه‌ریزی کنند که مطالبات جامعه داروسازی کشور، هرچه زودتر پرداخت و به‌روز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید