صادرات میوه و تره‌بار بدون شناسنامه ممنوع می‌شود

    کد خبر :65177

ط رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت:به منظور اصلاح و استانداردسازی بسته‌بندی میوه و تره‌بار صادراتی، به زودی صادرات میوه و تره‌بار بدون شناسنامه استاندارد شده ممنوع می گردد.

به گزارش بازتاب  به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به نگرانی گمرکات از عدم تحقق رعایت مشخصات بسته‌بندی انواع میوه و تره‌بار صادراتی در سال گذشته اظهار داشت: با توافق امروز صادرکنندگان در این خصوص، از این پس میوه و تره‌بار صادراتی با مشخصات ویژه و یکسان در بسته‌بندی صادر خواهد شد.

وی که در نخستین جلسۀ میز میوه و تره‌بار در سازمان توسعه تجارت سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با صادرات میوه و تره‌بار خاطر نشان کرد: دغدغۀ اصلی ما تدوین برنامه‌های راهبردی کوتاه مدت و بلند مدت به منظور رفع موانع و توسعۀ صادرات محصولات میوه و تره‌بار است.

همچنین، در ادامۀ این نشست، بیش از 30 مورد از مشکلات موجود در این حوزه از قبیل موانع مالیاتی، سود بانکی، حمل و نقل، کنترل‌های بهداشتی، مجوزهای سلامت محصول و نظایر آن مورد بحث و واکاوی صادرکنندگان، تشکل‌های تولیدی و صادراتی، نمایندگان جهاد کشاورزی، سازمان کشتیرانی، حمل و نقل و استان‌های مرتبط با صادرات میوه و تره‌بار و معاونین این حوزه قرار گرفت و مقرر شد موضوعات مطرح شده طی دو هفتۀ آتی در دستور کار کارشناسان قرار گرفته و راهکارها بررسی شود.

گفتنی است، در سال 95 میوه و تره‌بار ایران به ارزش 942 میلیون دلار و به وزن 3.6 هزار تن به کشورهایی نظیر روسیه، قطر، پاکستان، امارات، عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان صادر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید