هلند: از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خرسندیم

    کد خبر :651263

دولت هلند ضمن تایید پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز از این موضوع ابراز خرسندی کرد.

 

به نقل از روسیا الیوم، دولت هلند روز جمعه پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز را که فرانسه، آلمان و انگلیس آن را تشکیل داده و مقرش در امارات است، تایید کرد.

 

دولت هلند در بیانیه ای اعلام کرد که با اعزام یک ناو جنگی نیروی دریایی که انتظار می رود اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۰ به آب های خلیج فارس برسد و ماموریتش تا پایان ماه ژوئن همین سال ادامه خواهد داشت، به ائتلاف دریایی اروپا می پیوندد.

 

هلند مدعی است که هدف از اعزام این ناو جنگی به آب های خلیج فارس تقویت امنیت کشتیرانی در منطقه است.

 

به گزارش مهر،در همین راستا، «مارک روته» نخست وزیر هلند در نشست خبری هفتگی خود گفت: تضمین عبور آزادانه و ایمن در تنگه راهبردی هرمز که محموله های نفت جهانی از آن می گذرد بسیار مهم است.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت در ائتلاف دریایی اروپا، افزود: مشارکت ما شکلی نیست بلکه مشارکت می کنیم چون می خواهیم.

 

خبرگزاری هلند (ای‌ان‌پی) روز دوشنبه از تصمیم دولت این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا که با محوریت فرانسه تشکیل شده و قرار است در تنگه هرمز مستقر شود، خبر داده بود.

 

این خبرگزاری با استناد به منابع دولتی اعلام کرد: هلند برای یک دوره ۶ ماهه از ماه ژانویه با یک کشتی به ائتلاف تنگه هرمز تحت هدایت فرانسه کمک خواهد کرد.

 

این در حالیست که وزیر دفاع فرانسه، فلورانس پارلی گفته بود که این ابتکار عمل می تواند از اوایل سال آینده آغاز شود و حدود ۱۰ دولت اروپایی و غیر اروپایی که قرار است ملحق شوند در انتظار مصوبات مجلس های خود خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید