انگلیس در مأموریت «ماه و مریخ» شرکت می‌کند

    کد خبر :651258

سازمان هوا و فضای انگلیس با افزایش سهم خود در بودجه به سازمان فضایی اروپا تصمیم دارد در مأموریت ماه و مریخ شرکت کند.

 

مقدار بودجه انگلیس به سازمان فضایی اروپا به ۱۵ درصد خواهد رسید؛ سازمان فضایی انگلیس گزارش داده که در طول برنامه پنج ساله حدود ۳۷۴ میلیون پوند بودجه مشارکتی این کشور در سال خواهد بود.

 

سازمان فضایی اروپا (ESA) از ۲۲ کشور عضو، مبلغ ۱۲.۵ میلیارد یورو برابر با ۱۳.۹ میلیارد دلار بودجه برای سه سال آینده درخواست کرده است.

 

براساس گزارش فایننشال تایمز، انگلیس نقش کاملی را در آینده آژانس فضایی اروپا بازی خواهد کرد زیرا دولت ۱۵ درصد افزایش سهم سالانه خود در بودجه آژانس را تأیید می‌کند.

 

مأموریت‌های ارسال فضانوردان به ماه و برگرداندن نمونه‌های سنگ از مریخ، همه به عنوان بخشی از بودجه آژانس فضایی اروپا پیشنهاد شده است.

 

انگلیس چهارمین شرکت کننده در بودجه ESA است و در حال حاضر سالانه حدود ۳۰۰ میلیون پوند برای آژانس تأمین می‌کند؛ با افزایش جدید این میزان در طی ۵ سال به ۳۷۴ میلیون پوند در سال خواهد رسید که در واقع با در نظر گرفتن نرخ ارز یورو ۲۴ درصد افزایش است.

 

بودجه نهایی و جزئیات این که کدام کشورها برنده کدام قراردادها شده‌اند، به زودی منتشر می‌شود.

 

پروژه های آینده ESA به چهار حوزه اصلی تقسیم می‌شوند: علم و اکتشاف، ایمنی و امنیت، برنامه‌های کاربردی و امکان پذیر و پشتیبانی؛ این عملیات شامل کارهایی است که می‌توان به بررسی وضعیت هوا، اکتشاف، پاکسازی زباله و بررسی اشیاء نزدیک به زمین پرداخت. همچنین پروژه هایی در مورد فناوری‌های آینده و دسترسی به فضا برای شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید