قیمت نفت به 63 دلار کاهش یافت

    کد خبر :651144

قیمت نفت در معاملات آرام امروز بازارهای جهانی 13 سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت 63.74 دلار فروخته شد.

 

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت بازارهای آرام کاهش یافت، زیرا تعطیلات شکرگزاری در آمریکا فعالیت‌ها را محدود کرده است.

 

به گزارش فارس در عین حال، سرمایه گذاران در انتظار نشست اوپک و هم پیمانانش در هفته آینده هستند که احتمالا به تمدید توافق کاهش تولید در حمایت از بازار منجر خواهد شد.

 

هر بشکه نفت برنت با 13 سنت کاهش 63.74 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 سنت کاهش 58.09 دلار معامله شد.

 

نفت برنت تا این لحظه طی هفته گذشته 0.6 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده که چهارمین هفته متوالی افزایشی به شمار می‌رود. در این 4 هفته قیمت نفت برنت 3.4 درصد بالا رفته است.

 

نفت خام امریکا تا این لحظه طی هفته گذشته 0.6 درصد رشد قیمتی داشته است که چهارمین هفته افزایشی محسوب می‌شود و افزایش 3و4 درصدی را در این 4 هفته ثبت کرده است.

 

نشست هفته آینده اوپک و هم پیمانانش که اوپک پلاس نامیده می‌شوند، در بالای فهرست سرمایه‌گذاران برای رصد قرار دارد.

 

این گروه توافق کردند کاهش تولید روزانه 1.2 میلیون بشکه را تا ماه مارس ادامه دهند و تحلیلگران انتظار دارند این توافق این بار نیز تمدید شود.

 

فیپ سولوشن، در یادداشتی نوشت: «بسیار متحمل است که این گروه این توافق را در شکل کنونی حداقل تا پایان 2020 تمدید کنند اما ما در سایه پایبندی متغییر، شاهد محدودیت هایی برای دور جدید کاهش هستیم.»

 

شرکت‌های نفتی روسیه در روز پنج شنبه اعلام کردند، سهمیه‌های تولیدی شان را تغییر ندهد و این به اوپک پلاس برای جلوگیری از تغییر عمده در سیاستش فشار وارد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید