الکلاسیکوی ایرانی در اصفهان

  • ورزشی
  • جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲
    کد خبر :650863

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه با 4 مسابقه حساس به پایان می رسد.شهر خودرو صدرنشین میزبان صنعت نفت آبادان است، استقلال میهمان سپاهان است و پرسپولیس به مصاف نساجی مازندران می رود، تراکتور هم در تهران میهمان پیکان است.

 

به گزارش فارس، شبنه فوتبالی ترین روز پاییزی است. 4 مدعی قهرمانی به مصاف حریفان می روند و مسابقات هفته پانزدهم لیگ دسته اول هم در این روز برگزار می شود.

 

نگاهی به این بازی ها می اندازیم؛

 

سپاهان – استقلال؛ نبرد ایتالیایی با ژنرال در الکلاسیکو ایرانی

 

شاید بتوان این بازی را الکلاسیکو ایرانی نامید. مسابقه بین دو قطب آبی و زرد فوتبال ایران که می تواند یکی از زیباترین مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر شود. استقلال با 23 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و مقابل سپاهان با یک گل خورده قرار می گیرد. جمعی از بهترین های فوتبال ایران در این مسابقه حضور دارند از بازیکنان و دروازه بانان دوتیم گرفته تا نیمکت نشینان. دوئل فنی امیر قلعه نویی سرمربی اسبق استقلال با استراماچونی ایتالیایی هم دیدنی خواهد بود. استراماچونی به خاطر روش نوینی که به فوتبال ایران آورده و نتایج درخشانش با استقلال حسابی محبوب شده است و حالا باید با ژنرال فوتبال ایران (لقب قلعه نویی) مقابله کند.

 

برنده این مسابقه در واقع یکی از فینال های دور رفت را برده است. استقلال 6 برد متوالی در لیگ برتر دارد و دوست ندارد نوار بردهایش قطع شود امیر قلعه نویی هم اصلا دوست ندارد بازی را به تیم محبوب و سابق واگذار کند. مساوی دو تیم هم به سود سایر مدعیان خواهد بود.در حال حاضر سپاهان در رده دوم جدول است و استقلال روی پله سوم قرار دارد.

 

پیکان – تراکتور؛ قطع نوار ناکامی قرمزپوشان تبریزی؟

 

پیکان هم بعد ازباخت به سپاهان در مرحله یک هشتم جام حذفی یک بازی سخت دیگر را باید انجام بدهد. پیکان در سه هفته اخیر لیگ دو برد و یک مساوی داشته و با 12 امتیاز در رده نهم قرار گرفته است. تراکتور اما سه باخت متوالی در لیگ متحمل شده و با 17 امتیاز در رده پنجم است و حتی اگر در این بازی پیروز شود یک پله در جدول لیگ صعود خواهد کرد. با این حال دنیزلی می گوید که هدفش با تراکتور قهرمانی در لیگ برتر است بنابراین باید نوار ناکامی های تیمش را قطع کند. پیکان هم تیم پرنوسانی است و اگر روز خوبش باشد شرایط برای تراکتور سخت خواهد شد. هرچند فرکی به اندازه دنیزلی ستاره در تیمش ندارد.

 

شهر خودرو – صنعت نفت آبادان؛ کار راحت شاگردان گل محمدی؟

 

شهر خودرو با وجود یک بازی کمتر در صدر جدول لیگ قرار گرفته و این هفته هم در خانه پیروزی دور از دسترسش نخواهد بود. بخصوص اینکه نفت آبادان با مشکلات زیادی مواجه است و بازیکنان این تیم هنوز دریافتی نداشته اند و اسکوچیچ سرمربی تیم هم گفته باشگاه به اندازه کافی به من و بازیکنان بهانه داده است. با این حال صنعت نفتی ها بخاطر هوادارانشان با تمام توان بازی خواهند کرد هرچند امتیاز گرفتن از صدرنشین لیگ کار راحتی نیست. گل محمدی یکی از بهترین تیم های لیگ را درست کرده است. تیمی که قرار است در آسیا هم حضور داشته باشد.

 

پرسپولیس – نساجی؛ نبرد با پرسپولیسی های سابق

 

4 باخت در یازده هفته اصلا آمار خوبی برای قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر نیست. به همین دلیل هواداران این تیم در حضور کالدرون نام برانکو را فریاد می زنند! به هر حال پرسپولیس اگر می خواهد بازهم در جمع بالانشینان و مدعیان قرار بگیرد باید مقابل نساجی پیروز شود. کالدرون بعد از پیروزی مقابل نفت آبادان در جام حذفی از علیپور مهاجم تیمش انتقاد نرمی کرد و گفت او باید فشار روانی را تحمل کند و دوباره به روزهای خوبش بازگردد. بزرگترین مشکل کالدرون در تیمش انطور که خودش می گوید نداشتن مهاجم بزرگ و گلزن است!

 

نساجی هم هفت هفته است که برنده نشده و هفته گذشته هم مقابل استقلال در خانه شکست خورد. شاگردان مهاجری کار سختی مقابل پرسپولیس خواهند داشت پرسپولیسی که تقریبا تمامی نفراتش سرحال و اماده هستند. علیرضا حقیقی دروازه بان اسبق پرسپولیس انگیزه زیادی برای این بازی دارد. او مقابل استقلال نتوانست مانع شکست تیمش شود اما شاید در این بازی شرایط فرق کند. محمد قاضی و محمد عباس زاده مهاجمان اسبق پرسپولیس نیز حسابی برای این بازی انگیزه دارند بنابراین بیرانوند و مدافعان پرسپولیس کار سختی در این بازی خواهند اشت.

 

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر:

 

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
نفت مسجد سلیمان – ذوب آهن
داور:محمدرضا اکبریان
کمک ها: محمد عطایی و علی رعیت
کمک های اضافی: روح الله شریفی و میثم حیدری
داور چهارم: محسن سلطانی
ناظر:محمود رفیعی

 

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
شاهین شهرداری بوشهر – پارس جنوبی جم
داور: حمید حاج ملک
کمک ها: عسگر محمدی و حمید نادری
کمک های اضافی: کمیل غلامی و حامد سیری
داور چهارم:رضا قیم
ناظر:حسین نجاتی

 

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
فولاد – گل گهر سیرجان
داور: علی بای
کمک ها: محمد راهی و میلاد قاسمی
کمک های اضافی: ایمان کهیش و محمدرضا تارخ
داور چهارم: امید افخمی
ناظر: حسین خانبان

 

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
پرسپولیس – نساجی
داور: مرتضی منصوریان
کمک ها: مهدی عالیقدر و یعقوب سخندان
کمک های اضافی: سید مهدی مرجان زاده و سعاد وفاپیشه
داور چهارم:داریوش صابر مطلق
ناظر: علیرضا کهوری

 

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
پیکان – تراکتورسازی
داور: اشکان خورشیدی
کمک ها: علیرضا مرادی و دانیال باشنده
کمک های اضافی: عبدالنبی پورخلف و پیمان فرخی مهر
داور چهارم: علی اکبر عظیم پور
ناظر: بهرام مهرپیما

 

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
شهر خودرو – صنعت نفت آبادان
داور: علی اصغر مومنی
کمک ها: محمدرسول ذورقی و فرهاد فرهاد پور
کمک های اضافی: رضا عادل و سید رضا مهدوی
داور چهارم:یوسف مغروری
ناظر: نادر جعفری

 

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
سپاهان – استقلال
داور: محمدحسین زاهدی فر
کمک ها: تورج عیوض محمدی و رحیم شاهین
کمک های اضافی:کوپال ناظمی و علی صفایی
داور چهارم:حسن انتظاری
ناظر: یدالله جهانبازی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید