بازار کالاهای لوکس در دستان کدام برندها است؟

    کد خبر :650516

ارزش بازار کالاهای لوکس جهان در سال گذشته از یک تریلیون دلارر عبور کرد.

 

اخیرا خبر خرید بزرگ ترین برند لوکس آمریکا توسط لوئی ویتون بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری ها داشته است. این خرید باعث شده تا لوئی ویتون اکنون بزرگ ترین سهم از بازار کالاهای لوکس جهان را داشته باشد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، با این حال با در نظر گرفتن بازار خودروهای لوکس، قایق های تفریحی، نوشیدنی ها، هتل‌ها و ساعت ها، لوئی ویتون چهارمین برند لوکس جهان است. تا پایان سال گذشته ارزش بازار کالاهای لوکس در جهان یک تریلیون و ۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است. در بین کل کالاهای لوکس، دایملر با در اختیار داشتن ۱۵.۴ درصد کل بازار در صدر قرار دارد و فولکس واگن، بی. ام. و، لوئی ویتون و تاتا موتورز در رده های بعدی قرار دارند.

 

در بازار ساعت و جواهرات، برند “ریشمونت” با در اختیار داشتن ۱۴ درصد سهم کل بازار در صدر قرار دارد و تیفانی با ۱۰.۸ درصد و لوئی ویتون با ۷.۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. ارزش هر سهم لوئی ویتون در ماه نوامبر حدود ۴۰۴ یورو و تیفانی ۱۳۳ دلار بوده است. این دو برند به ترتیب در پاریس و نیویورک مستقر هستند. با ادغام لوئی ویتون و تیفانی، اکنون این دو برند به بزرگ‌ترین برند حوزه ساعت و جواهرات لوکس جهان تبدیل می‌شوند.

 

برند ریشمونت در سال ۱۹۸۸ در شهر بلوو سوئیس پایه گذاری شد و هر سهم آن حدود ۷۶ فرانک قیمت دارد. این برند اکنون زیرمجموعه های مشهوری نظیر: کختیه، بوچلتی و مونت بلانک را در اختیار دارد.

 

سواروفسکی، کرینگ و سواچ نیز در رده های بعدی قرار دارند. برند اتریشی سواروفسکی در سال ۱۸۹۵ تاسیس شد و ارزش آن در حال حاضر ۳.۵ میلیارد یورو براورد شده است. ارزش هر سهم برند سوئیسی سواچ نیز اکنون ۲۸۴ فرانک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید