‍‍‍ اعتراض کشاورزان به دولت فرانسه

    کد خبر :650494

یکی از کشاورزان در این باره روی تراکتور خود نوشت: “دولت از نمایش دست بردار و بگذار کار کنیم”. برخی دیگر از تراکتورها نیز جمله “مکرون، پاسخگو باش” را روی شیشه جلوی وسیله خود قرار دادند.

 

هزاران کشاورز فرانسوی با تراکتورهای خود برخی از خیابان‌های منتهی به پاریس را بستند. انها این اقدام را در اعتراض به سیاست‌های دولت و توافق‌نامه‌های بین‌المللی مرتبط با محصولات کشاورزی انجام دادند.

 

به نقل از رویترز، کشاورزان فرانسوی توافق‌نامه‌های بین‌المللی جدید مرتبط با حوزه کاری خود را به ضرر مشاغل خود توصیف می کنند و این قراردادها را علیه استانداردهای زندگی کشاورزان فرانسوی می‌دانند.

تراکتورها برای اعتراض و تجمع در برخی از خیابان‌های پاریس به سمت این شهر می‌رانند/ عکس: رویترز

 

به گزارش عصر ایران،اعضای اتحادیه کشاورزان فرانسه اعلام کردند در اواخر روز چهارشنبه در بزرگراه “فوخ” در نزدیکی شانزه لیزه و “آرک دی تریومف” تجمع خواهند کرد.

 

یکی از کشاورزان در این باره روی تراکتور خود نوشت: “دولت از نمایش دست بردار و بگذار کار کنیم”. برخی دیگر از تراکتورها نیز جمله “مکرون، پاسخگو باش” را روی شیشه جلوی وسیله خود قرار دادند.

تراکتورهای فرانسه نوشته‌ی “مکرون، پاسخگو باش” را با خود حمل کردند/ عکس: رویترز

 

این تظاهرات توسط دو اتحادیه بزرگ و اصلی کشاورزان فرانسه رهبری می‌شود که خواستار دیدار با “امانوئل مکرون” رئیس‌جمهور این کشور برای اعتراض به سیاست‌های دولت هستند. آنها این سیاست ها را در راستای ضربه زدن به کشاورزی فرانسه می دانند.

 

“الکس هورتات” کشاورز 29 ساله فرانسوی در مصاحبه با رویترز گفت: ما قصد داریم به همگان بگوییم کاهش کشاورزی در فرانسه به اقتصاد این کشور آسیب می‌زند.

کشاورزان فرانسه با تراکتورهای خود برخی از خیابان‌های منهی به پاریس را بستند/ عکس: رویترز

 

نارضایتی در بین کشاورزان به دلیل آنچه آنها “آسیب به کشاورزی” می‌نامند در حال افزایش است. آنها به مسائلی مانند میزان استفاده از “سموم دفع آفات” یا در نظر گرفتن “رفاه و آسایش حیوانات” معترض هستند.

 

حمله به مزارع دام و فروشگاه‌های کشتار و فروش گوشت از سوی طرفداران “وگان” باعث بروز ناراحتی و عصبانیت کشاورزان و صاحبان مزارع دام شده است.

 

“وگان” یک روش تغذیه و سبک زندگی است که طرفداران آن استفاده از محصولات مصرفی حیوانی را به دلیل احترام به حقوق حیوانات ممنوع می‌دانند.

 

از طرفی تنش‌های سازمان‌های محیط زیستی در ممنوعیت مصرف “گیلایفو‌سیت” به عنوان یکی از آفت‌کش‌های مرسوم در نزدیکی مناطق مسکونی عمیق‌تر شده است.

 

کشاورزان فرانسه برای شرکت در تجمع “تراکتوری” و بستن برخی از خیابان‌های منتهی به پاریس به سمت پاریس می‌رانند- آنها به کاهش درآمد خود و برخی از سیاست‌های کشاورزی دولت معترض هستند/ عکس:رویترز

 

برخی از کشاورزان مکرون را به دلیل ممنوعیت مصرف آفت‌کش “گلایفوسیت” از سال 2021 سرزنش کرده و آن را بالاتر از استانداردهای اتحادیه اروپا می‌دانند. اگرچه دولت قول استفاده از آن برای برخی از مزارع و محصولات بدون آفت کش جایگزین را داده است.

 

مکرون همچنین از طرف کشاورزان به دلیل توافق تجاری اتحادیه اروپا و کانادا و همچنین توافق‌نامه “بلوک مرکوسور” یا همان بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی تحت فشار است. گروهی از کشاورزان بر این باورند که واردات محصولات کشاورزی ارزان از این کشورها با استانداردهای کمتر به ارزان شدن محصولات آنها منجر شده است.

حرکت تراکتور کشاورزان معترض به سمت پاریس/ عکس: رویترز

 

کشاورزان فرانسه قانون “تغذیه” مصوب دولت مکرون با هدف به دست آوردن سهم عادلانه‌تر کشاورزان بود اما این طرح هنوز نتوانسته رضایت کشاورزان را برانگیزد.

 

تا کنون برخی از کشاورزات با تراکتورهای خود به سمت خیابان‌های منتهی به پاریس حرکت کرده‌اند و قرار است در خیابان‌های منتهی به پاریس تجمع کنند.

 

پلیس فرانسه در نزدیکی کشاورزان معترض حضور دارد/ عکس: رویترز

 


حضور کشاورزان معترض فرانسه در پاریس/ عکس: رویترز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید