عملکرد مناسب شرکت‌های بورسی در سه ماهه اول امسال

    کد خبر :65040

 

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است:گزارش های عملکردی شرکت ها در سه ماهه اول امسال با پوشش بیش از 20 درصدی سود عملیاتی شرکت‌ها چاشنی رشد اخیر بازارشده بطوریکه شرکت های با سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه توانسته اند نزدیک به 7000 میلیارد تومان از بودجه سالانه خود را پوشش دهند.

محمود گودرزی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص ارزیابی این روزهای بازار سرمایه گفت:یکی از نکات قابل تامل بازار در سه ماهه ابتدایی سال 96 گزارشات خوب شرکت ها بالاخص شرکتهای معدنی و فلزی بود.

وی افزود: این گزارش ها با پوشش بیش از 20 درصدی سود عملیاتی شرکت‌ها چاشنی رشد اخیر بازارگردید، بطوریکه شرکت های با سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه توانسته اند نزدیک به 7000 میلیارد تومان از بودجه سالانه خود را پوشش دهند.

مدیرعامل کارگزاری شرکت صبا تامین در ادامه تصریح کرد: بنظر می‌رسد رشد ملایم قیمت‌ها در بورس کالا به همراه افزایش گام به گام قیمت ارز می تواند در نیمه دوم امسال ضمن پویایی بازار تعدیلات سود مناسبی را در برخی از گروه‌ها و صنایع به همراه داشته باشد.

گودرزی این را هم یاد آور شد؛ این روند در صورتی می تواند تداوم یابد که سیاست‌های پولی با کاهش نرخ سود بانکی زمینه را برای جهت گیری نقدینگی به سمت تولید فراهم نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق حداقل تا نیمه دوم سال جاری باید به انتظار آن ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید