تحلیل القدس العربی؛ آیا نتانیاهو برای حفظ منصب نخست وزیری اسرائیل، دست به یک اقدام جنون آمیز علیه ایران می‌زند؟

    کد خبر :650394

عصام نعمان در روزنامه عرب زبان القدس العربی چاپ لندن نوشت: آیا نخست وزیر اسرائیل در یک تصمیم جنون آمیز، به این بهانه که ایران سلاح اتمی دارد که امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند، به این کشور حمله می‌کند؟ یا اینکه به بهانه موشک‌های دقیق حزب الله، به لبنان حمله می‌کند؟

 

در ادامه این مطلب آمده است: اوضاع داخلی در هر یک از کشور‌های ایران و لبنان، فرصتی را در اختیار نتانیاهو گذاشته است تا از قدرت نظامی اسرائیل علیه آنها، بعنوان راهی برای تحقق خواسته‌های سیاسی شخصی خود استفاده کند. ایران از محاصره و تحریم‌های اقتصادی رنج می‌برد، که فشار‌های حاصل از آن و افزایش قیمت بنزین، منجر به وقوع اعتراضاتی در این کشور شد. علاوه بر اینکه لبنان از یک ماه پیش، به دلیل اوضاع سخت معیشتی مردمش، درگیر تظاهرات است.

 

به گزارش انتخاب، علاوه بر این، تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عربستان، یمن، ایران، عراق، لبنان، سوریه و غزه، با قدرتنمایی چشم گیر آمریکا همراه شد و ناو هواپیما بر آمریکا، به نام آبراهام لینکلن طی یک تلاش واضح برای اطمینان بخشیدن به هم پیمانان واشنگتن در خلیج فارس، در تنگه استراتژیک هرمز حاضر شد.

 

این ناو آمریکا، احتمالا دو مأموریت دیگر نیز داشت؛ وارد آوردن ضربه موشکی شدید به ایران، با دعوی کنترل برنامه‌های هسته‌ای آن و مشارکت در عملیات نظامی اسرائیل، که به گفته نتانیاهو، هدف از آن، تامین امنیت تل آویو است!

 

به طور خلاصه، نباید احتمال متوسل شدن نتانیاهو به استفاده از قدرت نظامی علیه ایران یا گروه‌های مقاومت، در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق، با هدف حفظ منصب نخست وزیری خود را بعید دانست؛ چرا که وی تمایل شدیدی برای بقای در قدرت دارد؛ حال بهای آن هر چه می‌خواهد باشد؛ تا آنجا که بنی گانتس، رقیب سیاسی نتانیاهو در این باره هشدار داده است که او با سیاست‌های خود، یک جنگ منطقه‌ای به راه بیندازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید