ساخت موتورسیکلت سفارشی با قطعات فولکس واگن بیتل

  • خودرو
  • پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ۹:۳۳
    کد خبر :650321

فولکس‌پاد نام موتورسیکلتی جدید است که شباهت زیادی به فولکس‌واگن بیتل دارد.

 

خلاقیت حد‌و‌مرزی ندارد؛ به‌ویژه اگر بنا باشد موتورسیکلتی سفارشی ساخته شود. نتیجه‌ی کار سوا از اینکه می‌تواند بسیار زیبا یا حتی بد باشد؛ اما خلاقیت سازنده را به‌خوبی نشان خواهد داد. برنت واکر، یکی از افرادی است که این موتورسیکلت‌های کوچک موجود در تصاویر زیر را ساخته که هم ظاهری جالب دارند و هم طراحی‌شان کمی عجیب است.

 

نام این این موتورسیکلت‌های کوچک فولکس‌پاد (Volkspod) است و همان‌طور‌که می‌بینید، در ساخت آن‌ها از قطعات فولکس‌واگن بیتل، به‌ویژه گِل‌گیرهای جلو آن استفاده شده است. سازنده‌ی فولکس‌پاد پیشرانه‌ی کوچک ۷۹ سی‌سی فولکس‌واگن را نیز روی شاسی لوله‌ای سوار کرده است. بدنه‌ی فولکس‌پاد از گِل‌گیرهای نسل اول بیتل ساخته و شاسی هم درنهایت روی رینگ‌های ۱۳ اینچی سوار شده است که لاستیک‌های نسبتا بزرگی روی آن‌ها قرار دارد.

 

قدرت پیشرانه‌ی فولکس‌پاد ۶/۵ اسب‌بخار است. برای چراغ‌های عقب و جلو روی بدنه سوار شود،‌ بدنه‌ی موتورسیکلت مقداری تغییر یافته و درنهایت نیز، در دو رنگ کلاسیک سبز و آبی تولید شده است. واکر سپس فرمان و میله‌ی آن روی بدنه اضافه و جاپایی‌های بزرگی هم برای قراردادن پا تعبیه کرده است. فولکس‌پاد هیچ دنده‌ای ندارد؛ ولی سیستم ترمز آن روی چرخ عقب نصب شده است. نیروی موتور نیز با زنجیر به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

 

واکر ساخت این موتورسیکلت‌های کوچک (مینی‌بایک) را از سال‌ پیش شروع کرد. ابتدا مدل سبزرنگ و سپس مدل آبی‌رنگ تولید شدند. موتورسیکلت‌های فولکس‌پاد در شبکه‌های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید