49 درصد ایرانی‌ها فعالیت ورزشی و فیزیکی ندارند

    کد خبر :649899

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: 49 درصد مردم ایران در برنامه روزانه خود فعالیت ورزشی و فیزیکی ندارند.

 

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه همگانی وزارت ورزش و جوانان امروز در هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی در ایران اظهار داشت: با بیان اینکه 3 درصد تولید ناخالص ملی صرف بیماری‌های غیرواگیر می‌شود، اظهار داشت: سال‌ها از موضوع ورزش همگانی و توسعه فعالیت‌های بدنی در بین مردم غافل بوده و این باعث شده درصد زیادی از مردم دچار فقر حرکتی و کم‌تحرکی شوند.

 

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در جهت افزایش فعالیت‌های فیزیکی توسط مردم خاطرنشان کرد: 51 درصد مردم ایران در برنامه زندگی روزانه خود فعالیت بدنی و ورزشی دارند و 49 درصد آنها نیز چنین فعالیتی ندارند.

 

معاون فرهنگی و توسعه همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: 65 درصد از افرادی که ورزش می‌کنند برنامه ورزشی آنها در حد پیاده‌روی و نرمش است.

 

احمدی با اشاره به برنامه‌های انجام‌شده وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه افزود: بیش از 6000 هزار پایگاه ورزشی اکنون در کشور فعالیت می‌کنند که باید این تعداد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صد هزار باشگاه ورزشی برسانیم.

 

وی با اشاره به همکاری‌های وزارت ورزش و جوانان با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در گسترش ورزش در بین مردم بیان داشت: باید وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت به شهرداری و رسانه‌ها در ایجاد انگیزه در بین مردم برای پرداختن به ورزش‌های همگانی تلاش کرده و به ما کمک کنند.

 

به گزارش فارس، در این کنگره تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و انجمن پیشگیری و درمان چاقی و همچنین تفاهم‌نامه‌ همکاری بین فدراسیون ورزش‌های همگانی، فدراسیون شنا و انجمن پیشگیری و درمان چاقی امضا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید