ایرانی‌ها 63 درصد کمتر از میانگین جهانی گوشت مصرف می کنند

    کد خبر :649896

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نیمی از مردم ایران دچار چاقی هستند، گفت: میزان مصرف گوشت در ایران 63 درصد پایین‌تر از میانگین جهانی است.

 

علیرضا زالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی با اشاره به معضلات زندگی صنعتی و نقش آن در شیوع چاقی در جامعه اظهار داشت: چاقی مساله مبتلا به امروز در فرایند صنعتی شدن است که جامعه ایرانی نیز دچار آن شده است .

 

وی با تاکید بر ضرورت تغییر سبک زندگی در جلوگیری از چاقی بیان داشت: بخشی از چاقی در دوران کودکی ایجاد می‌شود. اکنون در کودکان زیر 5 سال پیش‌بینی می‌شود دو برابر شاخص چاقی آ‌نها تغییر کرده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش چاقی در بروز بیماری‌های مختلف خاطرنشان کرد: چاقی امروز یک بیماری خاص نیست بلکه بیماری جامع‌الاطراف است. در گذشته فکر می‌کردیم بافت چاقی یک بافت خنثی است اما امروز مشخص شده که بافت چاقی بافتی زنده است.

 

زالی با بیان اینکه میزان شیوع چاقی در ایران در حال افزایش است یادآور شد: میزان شیوع چاقی در افراد بالای 18 سال رشد دارد؛ به طوری که در دانش‌آموزان قبل از سن بلوغ و در دختران 20 درصد و در پسران 22 درصد چاق هستند.

 

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از مردم ایران چاق هستند گفت: تنها بخشی از مردم در روستاهای دور افتاده به دلیل سبک زندگی سالم‌تر و کمتر از 40 درصد دچار چاقی هستند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه چاقی دروازه ورود بسیاری از بیماری‌ها مانند ستون فقرات، آرتروز، فشار خون، دیابت است ابراز داشت: شکست در درمان چاقی در برخی افراد بخاطر عجله آنها برای کاهش وزن سریع است که این آسیب‌پذیر است.

 

وی با اشاره به میزان مصرف مواد غذایی در ایران در مقایسه با نرم جهانی اظهار داشت: میزان مصرف گوشت در ایران نسبت به نرم جهانی منفی 63 درصد است.ضمن اینکه مصرف شکر در ایران هشت تا هفت برابر میزان جهانی است.

 

زالی با اشاره به پیشرفت‌های مختلف در درمان چاقی به وسیله جراحی در کشور خاطرنشان کرد: افراد با DNA بیش از 40 کاندیدای خوبی برای انجام جراحی‌های چاقی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید