شاسی بلند فولکس واگن اطلس کراس اسپرت R معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱
    کد خبر :649837

فولکس‌واگن برای بازگشت به دنیای آف‌رود و مسابقات باجا از خودروی مفهومی و شاسی‌بلند اطلس کراس اسپرت R رونمایی کرد که دارای پیشرانه‌ای تقویت‌شده با قدرت ۴۸۰ اسب‌بخار است.

 

فولکس‌واگن قصد دارد وارد دنیای آف‌رود شود. پیش از این عادت کرده‌ایم که بیتل‌های باجا را هنگام حرکت در مسیرهای بیابانی ببینیم، اما جدیدترین شاسی‌بلند فولکس‌واگن با نام اطلس کراس اسپرت آر (Atlas Cross Sport R) می‌خواهد تمام عادات را به هم بزند. خودروساز آلمانی این مدل را برای حضور در Baja 1000 آماده کرده است و این کار را تا سال آینده انجام خواهد داد.

 

 

سعد چیهاب، معاون ارشد بازاریابی برند فولکس‌واگن دراین‌زمینه گفت:مسابقه به‌عنوان یک ورزش، از لحاظ تاریخی محدود به گروهی بسیار ممتاز بوده است. با این حال، فولکس واگن از همان ابتدای مسابقات باجا حضور داشت و با سایر تیم‌ها رقابت کرد و ما خوشحال هستیم که به کمک خودروی مفهومی اطلس کراس اسپرت R، روحیه‌ی جوانی و سرگرمی این رقابت‌ها را زنده نگه داریم.

 

 

زیر کاپوت از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری همراه‌با توربوشارژر استفاده می‌شود که تقویت شده است تا قدرت آن به ۴۸۰ اسب‌بخار برسد. فولکس‌واگن اعتقاد دارد که چنین پیشرانه‌ای می‌تواند تعادلی از عملکرد و قابلیت اطمینان ایجاد کند. همین پیشرانه را می‌توان به‌گونه‌ای تقویت کرد که قدرت آن به ۶۰۰ اسب‌بخار نیز برسد، اگرچه مسئولان فولکس‌واگن می‌گویند که اطلس کراس اسپرت R از نظر فنی، خودروی مفهومی محسوب می‌شود و هنوز در حال طی کردن مراحل آزمایش است. به عبارت دیگر، قدرت نهایی آن در مدل تولیدی می‌تواند بیشتر یا کمتر از ۴۸۰ اسب‌بخار باشد؛ ولی هنوز تصمیم قطعی دراین‌زمینه وجود ندارد.

 

 

باتوجه به اینکه شاسی‌بلند فولکس‌واگن برای حضور در باجا در مرحله‌ی توسعه و پیش‌تولید قرار دارد، خودروساز آلمانی جزئیات بیشتری درباره‌ی آینده و مراحل ساخت آن ارائه نمی‌دهد. بدیهی است خودرویی که می‌خواهد در باجا ۱۰۰۰ مسابقه دهد، در مدل تولیدی باید بسیار خشن و قدرتمند باشد. فولکس‌واگن اطلس کراس اسپرت R اولین خودروی چهارچرخ محرکی خواهد بود که در کلاس ۷ باجا با رقیبان مسابقه خواهد داد. تنر فوست، قهرمان اسبق رالی‌کراس و مجری سابق برنامه‌ی تلویزیونی تاپ گیر آمریکا یکی از رانندگانی خواهد بود که با این خودروی شاسی‌بلند مفهومی در مسابقات باجا ۱۰۰۰ مسابقه می‌دهد.

 

 

مسئولان فولکس‌واگن می‌گویند که جزئیات بیشتر از این خودروی مسابقه‌ای اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید