بازگشت بایدن به رتبه اول نامزدهای دموکرات‌ و سقوط «الیزابت وارن»

    کد خبر :649779

نتیجه نظرسنجی «دانشگاه کوئینیپیاک» در آمریکا درباره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که «جو بایدن» به صدر برگشته و «پیت بوته‌جج» شهردار جوان آمریکایی به رتبه دوم رسیده است.

 

با تشدید کارزار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) آمریکا، نظرسنجی تازه در این کشور از کاهش محسوس حمایت‌ها از «الیزابت وارن» و بازگشت جو بایدن به رتبه اول حکایت دارد.

 

به نوشته پایگاه «هیل»، نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که یکی از موسسات معتبر نظرسنجی در آمریکا است نشان می‌دهد، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما با کسب ۲۴ درصد آرا در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است.

 

به گزارش فارس،بایدن در حالی در صدر قرار گرفته که طبق نظرسنجی‌ قبلی، سناتور «الیزابت وارن» توانسته بود رتبه اول نامزدهای دموکرات را از بایدن بگیرد اما در نظرسنجی تازه خانم وارن به رتبه سوم سقوط کرده است.

 

 

«پیت بوته‌جج» شهردار جوان و ۳۷ ساله «ساوت بند» ایالت ایندیانا در این نظرسنجی برای اولین بار به رتبه دوم نامزدهای دموکرات ارتقا پیدا کرده و توانسته نظر مثبت ۱۶ درصد از مردم آمریکا را به دست آورد.

 

بوته‌جج که پیش از این در رتبه چهارم نامزدهای دموکرات قرار داشت، در نظرسنجی تازه در قیاس با نظرسنجی‌های قبلی ۶ درصد رشد داشته است.

 

الیزابت وارن که زمانی توانسته بود حتی رتبه اول نامزدهای دموکرات را از آن خود کند، در نظرسنجی جدید با کسب ۱۴ درصد به رتبه سوم سقوط کرده است.

 

«برنی سندرز» سناتور نام اشنای آمریکایی هم که بعد از دچار شدن به عارضه قلبی و نگرانی‌ها درباره وضعیت جسمی او با کاهش حمایت‌ها در حزب دموکرات مواجه شده است، در نظرسنجی تازه در قیاس با نظرسنجی قبلی با کاهش دو درصد مواجه شده و حالا با ۱۳ درصد آرا در رتبه چهارم قرار گرفته است.

 

«مایکل بلومبرگ» شهردار اسبق نیویورک که اخیرا رسما به عنوان نامزد دموکرات وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شده است، به همراه سناتورهای دموکرات «کامالا هریس» و «امی کلوباچار» با کسب سه درصد آرا در رتبه پنجم قرار گرفتند.

 

سناتور «کوری بوکر»، «اندرو یانگ»، «جولیان کاسترو» وزیر مسکن آمریکا در دولت اوباما و «مایکل بنت» دیگر سناتور دموکرات در نظرسنجی تازه توانستند دو درصد ارا را کسب کنند.

 

۱۱ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک هم اعلام کردند که آنها هنوز برای حمایت از هیچ یک از نامزدها تصمیمی نگرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید