مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی:

معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند با این شماره‌ها تماس بگیرند

    کد خبر :64969

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند می‌توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

مهرداد غریب در رابطه با وضعیت بیمه معلمان شاغل در مدارس غیردولتی اظهار کرد: هم‌اکنون 78 هزار و 770 نفر بیمه‌شده در مدارس غیردولتی داریم. همچنین 140 هزار و 904 نفر از کارکنان آموزش و پرورش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در بازرسی از مدارس غیردولتی متوجه شدیم که تعدادی از افراد شاغل در این مدارس بازنشسته آموزش و پرورش هستند، بنابراین جزو بیمه‌شدگان ما محسوب نمی‌شوند.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: معلمان شاغل در مدارس غیردولتی جزو بیمه‌شدگان اجباری هستند و طبق قانون مؤسسان مدارس وظیفه دارند تا از لحظه ورود آنان به شغل معلمی نسبت به بیمه آنها اقدام کنند و بیمه نکردن معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تخلف است.

غریب ادامه داد: مؤسسان مدارس غیردولتی طبق قانون نمی‌توانند حق بیمه را از معلمان دریافت کنند و این مسئله نیز تخلف محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که معلمان مدارس غیردولتی در صورت بیمه نشدن باید به کجا مراجعه کنند، مطرح کرد: 500 شعبه سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور فعال هستند و معلمانی که بیمه نشده‌اند می‌توانند به این شعبات مراجعه کنند و رئیس شعبه را در جریان موضوع قرار دهند تا بازرسی انجام شود.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی پرسشگر عنوان کرد: در صورت شکایت معلمان ما می‌توانیم مطابق قانون مدارس غیردولتی را حسابرسی کنیم، معلمانی که بیمه نشده‌اند می‌توانند با شماره 1420 در ساعات اداری و سامانه پیامکی 10001420 مشکل خود را در میان بگذارند، تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

غریب افزود: بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی است و اگر این معلمان مدارک و مستنداتی را در ارتباط با سنوات گذشته خود ارائه دهند نسبت به وصول مطالبات آنها اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: پرداخت بخشی از حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی از سوی دولت منوط به تأمین بار مالی آن توسط دولت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید