رونمایی از سامانه عجیب فقیر یاب/ این سامانه را برای میلیاردرهای کشور هم بکار بگیرید

    کد خبر :649671

گروه اقتصادی بازتاب: احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه زنده گفت‌وگوی شبکه خبر نیز اعلام کرد: «از این ماه به بعد هر کس می‌خواهد بسته حمایتی معیشتی دریافت کند، چه برای 60 میلیون نفری که اخیراً دریافته کرده‌اند و چه کسان دیگری که متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، تمام حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مالی آن‌ها بررسی می‌شود و اگر کسی راضی نیست که به‌حساب بانکی‌اش مراجعه شود، از گرفتن بسته معیشتی در ماه بعدی انصراف بدهد.»

 

معاون وزیر تعاون دارد از یک مکانیسم شناسایی و راستی آزمایی عجیب می‌گوید که می‌تواند اطلاعات افراد بر مبنای کد ملی که تمامی دارایی‌های فرد همچون املاک و مستغلات، خودرو و دارایی بانکی در تمام بانک‌ها را پوشش می‌دهد بررسی کند.

 

 

حالا این مکانیسم پیشرفته را برای چه می‌خواهند بکار بگیرند؟ برای درآوردن صحت‌وسقم درخواست متقاضیان چهل هزار تومان ناقابل یارانه معیشتی از ماه بعد.

حالا حق‌داریم بپرسیم با داشتن چنین مکانیسمی چطور در ۶ سال گذشته دولت برخلاف قانون یارانه پردرآمدها را حذف نمی‌کرد و هر وقت بحثش می‌شد آقای روحانی می‌گفت ما حق سرک کشیدن به حساب‌های مردم را نداریم؟

 

می‌شود پرسید چنین مکانیسمی چرا برای مالیات گرفتن از اقشار پردرآمد مثل پزشکان و وکلا و بسازبفروش‌ها و محتکران ارز و سکه و خانه‌های خالی و بازرگانان به کار نمی‌رود؟ آیا این درآمد برای دولت چندین برابر درآمد گران کردن بنزین نمی‌شد؟

 

به گفته رئیس سازمان مالیات ۳۰۰ هزار میلیاردر در ایران داریم که نیمی از آن‌ها هیچ مالیاتی نمی‌دهند و نیمی هم مالیات غیرواقعی می‌دهند که نسبتی با درآمدشان ندارد. بسیاری‌شان حتی یارانه هم می‌گیرند. آیا می‌شود این سامانه را روی آن‌ها هم بکار گیری کرد یا سامانه صرفاً روی متقاضیان چهل هزارتومانی جواب می‌دهد؟

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید