از «باغ گیلاس» مهران مدیری تا پاسخ وزیرکشور به ناآرامی‌ها

    کد خبر :649589
از «باغ گیلاس» مهران مدیری تا پاسخ وزیرکشور به ناآرامی‌ها

رحمانی‌فضلی امشب در برنامه نگاه یک پاسخگوی سؤالات و ابهامات مردم د رخصوص چگونگی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مقابله با اغتشاشات اخیر در کشور می‌شود.

 

امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آنها داریم:

 

وزیر کشور به ناآرامی‌های اخیر پاسخ می‌دهد

 

وزیر کشور امشب در برنامه نگاه یک پاسخگوی سؤالات و ابهامات مردم در خصوص چگونگی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مقابله با اغتشاشات اخیر در کشور می‌شود.

 

این برنامه امشب سه‌شنبه (پنجم آذر ماه) ساعت 23 به روی آنتن می‌رود.

 

رحمانی فضلی در این برنامه در خصوص چگونگی اجرای مدیریت مصرف سوخت سخن می‌گوید.

 

برنامه نگاه یک به تهیه‌کنندگی حسن نهضت از گروه سیاسی شبکه یک، شنبه‌ها ساعت 23 پخش می‌شود.

 

مهران مدیری با “باغ گیلاس” به آی‌فیلم می‌آید

 

پخش مجموعه خاطره‌ برانگیز “باغ گیلاس” با بازی مهران مدیری و عبدالرضا اکبری، از پنجشنبه در کانال فارسی این شبکه آغاز می‌شود.

 

“باغ گیلاس” در سال 1372 ساخته و در سال 1373 از شبکه یک سیما پخش شد؛ این سریال در زمان پخش خود، توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و مهران مدیری در این سریال، نخستین نقش جدی‌اش را بازی کرد.

 

در این سریال می‌بینید: محسن و امیر وارثِ باغ پدرشان «حاج‌نایب» هستند؛ اما اختلاف سلیقه آنها بر سر چگونگی استفاده از این باغ، آنها را رودرروی یکدیگر قرار می‌دهد. امیر مصمم به حفظ میراثِ سبز پدر است و محسن، در این فکر است تا با قطع درختان، در آنجا به ساختمان‌سازی بپردازد. امیر به گمان اینکه اگر محسن ازدواج کند، سربه‌راه خواهد شد؛ زمینه ازدواج او را با دختر دایی‌اش مریم فراهم می‌کند، اما…

 

جمشید مشایخی، نیکو خردمند، فخری خوروش، اسماعیل داورفر، دانیال حکیمی، پوراندخت مهیمن، فریبا متخصص، سودابه مرادیان و… دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی بوده‌اند.

 

حضور مصطفی رحماندوست در “چهل‌تیکه” تلویزیون

 

برنامه تلویزیونیچهل تیکه” امروز (سه‌شنبه 5 آذرماه) میزبان مصطفی رحماندوست شاعر کودک است.

 

این برنامه سه‌شنبه شب ساعت 23 با حضور مصطفی رحماندوست (شاعر کودک) از شبکه نسیم روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

 

مصطفی رحماندوست شاعر کودک برای چندین نسل از کودکان ایران، شاعری خاطره‌ساز است. اشعار مصطفی رحماندوست که در کتابهای درسی دوره ابتدایی چاپ و تدریس می شد، برای بسیاری از کودکان دهه 60 یادآور دوران خاص و نوستالژیکی است. این شاعر کودک در برنامه «چهل تیکه» به تصحیح یک اشتباه می پردازد و درباره‌ی شاعران برخی اشعار معروف کودک که به اشتباه به نام مصطفی رحماندوست در ذهن ها ماندگار شده است، به گفت‌وگو می‌پردازد.

 

برنامه تلویزیونی “چهل تیکه” به کارگردانی و تهیه کنندگی الهام حاتمی شب‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته، ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

 

احیای خانه ایرانی در “شب معماری” شبکه چهار سیما

 

هجدهمین قسمت از برنامه “شب معماری” که ساعت 23 چهارشنبه هفته جاری از رسانه ملی پخش خواهد شد با حضور سیدحمید ضیاییان مدرس دانشگاه شهید بهشتی به موضوع امکان احیای خانه ایرانی با توجه به سلیقه امروز مردم و چگونگی رسیدن به این مسأله می‌پردازد.

 

“شب معماری” پنجمین شب از مجموعه «شب‌های هنر» است که چهارشنبه‌شب‌ها به‌صورت زنده پخش می‌شود.

 

این برنامه‌ معماری به‎دنبال واکاوی مفاهیم و دغدغه‌های به‎روز جامعه‌ معماری و شهرسازی است تا فرصتی برای خوانشی صحیح از وضعیت معماری و شهرسازی در ایران باشد.

 

ویژه برنامه “شب روایت” برای جایزه ادبی جلال

 

عملکرد بنیاد شعر و ادبیات داستانی در ویژه برنامه‌ای به مناسبت دوازدهمین جایزه ادبی جلال در «شب روایت» بررسی می‌شود.

 

هجدهمین قسمت از برنامه “شب روایت” سه‌شنبه شب (5 آذر) به برگزاری دوازدهمین جایزۀ ادبی جلال آل احمد اختصاص دارد. این ویژه برنامه از ساعت 22 به مدت دو ساعت روی آنتن می‌رود.

 

به گزارش تسنیم، در این قسمت مسعود دیانی مجری و سردبیر برنامه با علی‌اصغر عزتی پاک، نویسنده و مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، به بررسی عملکرد این بنیاد در برگزاری جایزۀ جلال می‌پردازد.

 

آیتم “سرنوشت” با اجرا و قلم مسعود دیانی مجری و سردبیر برنامه ،”ادبیات مسئله” و بررسی جایزۀ ادبی جلال آل احمد و آیتم “لذت متن ” همراه با علی‌رضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور و خوانش کتاب “ادب و هنر امروز ایران” از آثار جلال آل احمد از جمله بخش‌های این هفته “شب روایت” است.

 

همچنین گزارش‌هایی مرتبط با این جایزه در برنامه پخش خواهد شد.

 

دوازدهمین دوره ی جایزۀ ادبی جلال آل احمد در پاییز امسال در چهار گروه داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، مستندنگاری و نقد ادبی برگزار می‌شود.

 

“شب روایت” به تهیه‌کنندگی حسین شاهمرادی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که سه‌شنبه‌ها به صورت زنده پخش می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید