رشد 1166 واحدی شاخص کل بورس

    کد خبر :649527

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه در یک روند رو به رشد مانند روزهای گذشته با افزایش 1166 واحدی روبه‌رو شد و به رقم 309 هزار و 643 واحد رسید.

 

به نظر می‌رسد، طبق گفته برخی کارشناسان دلیل رشد بازار سرمایه نقدینگی سرگردان موجود در بازار باشد که امکان حضور این نقدینگی‌های خرد در بازار مسکن و سکه و طلا و یا ارز وجود ندارد و بنابر این با هر میزان سرمایه به بازار بورس مراجعه می‌کنند که البته باید آن را به فال نیک گرفت.

 

امروز شاخص کل با معیار هموزن 904 واحد رشد کرده و به رقم 92 هزار و 373 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران که ناشی از تعداد سهام شرکت‌ها در قیمت سهام شرکت‌های بورسی است به بیش از یک میلیون و 129 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

امروز معامله‌گران بورس بیش از 3.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 434 هزار معامله و به ارزش 1684 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

امروز نمادهای بانک ملت، داروسازی دکتر عبیدی، ملی مس و بانک پارسیان بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و نمادهای پتروشیمی پارس، پتروشیمی خارک و پالایش نفت تهران بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

 

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران بورس بوده امروز شامل بانک تجارت به قیمت هر سهم 440 ریال، بانک ملت 5632 ریال، بانک اقتصاد نوین 2979 ریال، گروه صنایع بهشهر، سایپا، ماشین سازی اراک، ایران‌خودرو و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

 

به گزارش فارس، امروز در پایان معاملات فرابورس شاخص کل فرابورس 45 واحد رشد کرده و به رقم 4 هزار و 44 واحد رسید.ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 232 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 2.4 میلیارد سهام حق‌تقدم

اوراق مالی و اوراق تسهیلات مسکن در قالب 280 هزار نوبت معامله و به ارزش 1654 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

نمادهای مؤثر در تقویت شاخص فرابورس شامل مولد نیروگاه جهرم، بیمه کوثر، تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان، پتروشیمی مارون و ذوب‌اهن اصفهان بودند و نماد مادیران بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

 

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی و کشاورزی و دامپروری بینالود بوده‌اند.

 

امروز با پیام ناظر بازار برخی از نمادهای معاملاتی بازگشایی، برخی متوقف، تعدادی تعلیق شدند و برخی دچار وقفه معاملاتی و گروهی نیز مشمول حراج شدند.

 

امروز تعلیق نماد معاملاتی نوش مازندران، توقف نماد صنعتی درخشان تهران بازگشایی نماد ایران‌دارو و بازگشایی نماد صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در یک پیام ناظر صورت گرفت.

 

همچنین در پیام دیگری از ناظر بازار وقفه معاملاتی نماد تأمین سرمایه امید و نماد صنایع بهشهر ایران و همچنین شرکت مهندسی نصیرماشین، صورت گرفت.

 

بازگشایی نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و لوله‌ و ماشین‌سازی ایران وقفه معاملاتی نماد سایپا شیشه، وقفه نماد معاملاتی قطعات بتن بیل ایران صورت گرفت.

 

توقف نماد سیمان کرمان، توقف نماد گروه مپنا، بازگشایی نماد فولاد کاوه جنوب کیش و سیمان کردستان و نیز بازگشایی نماد البرز دارو و شرکت پارس‌مینو صورت گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید