متخصصان انگلیسی اعلام کردند

ارتباط بروز اختلالات ریوی با زندگی در مجاورت جاده‌های شلوغ

    کد خبر :649351

تحقیقات نشان می‌دهد که زندگی در نزدیکی یک جاده یا خیابان شلوغ باعث اختلال در رشد ریه کودکان و افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

 

تجزیه و تحلیل‌های دانشگاه “کینگز لندن” اولین‌ باری است که طیف گسترده‌ای از مشکلات و بیماری‌های مرتبط با زندگی در نزدیکی مناطقی با آلودگی هوا به دلیل ترافیک را بررسی می‌کند. این مطالعه ۱۳ مشکل سلامتی مختلف از جمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و برونشیت را در ۱۳ شهر انگلیس و لهستان مقایسه کرده است.

 

این مطالعه نشان می دهد که زندگی در فاصله ۵۰ متری یک جاده شلوغ ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را ۱۰ درصد و خطر اختلال در رشد ریه‌های کودکان را بین سه تا ۱۴ درصد افزایش دهد.

 

کارشناسان در این مطالعه که با همکاری ۱۵ سازمان غیردولتی بهداشت و محیط زیست منتشر شده با بررسی شهرهای مختلف انگلیس نشان دادند که آلودگی هوای اطراف جاده‌ها باعث افزایش اختلال در رشد ریه کودکان به میزان حدود ۱۴ درصد در شهر آکسفورد، ۱۳ درصد در لندن، هشت درصد در بیرمنگام، پنج درصد در بریستول، پنج درصد در لیورپول، سه درصد در ناتینگهام و چهار درصد در ساوتهمپتون شده است.

 

برآوردها حاکی از آن است که یک سوم لندن‌نشین‌ها، معادل حدود سه میلیون نفر در نزدیکی یک جاده شلوغ زندگی می‌کنند.

 

طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت در مورد کیفیت هوا، ذرات کوچک شناخته شده به عنوان PM۲.۵ نباید از میانگین سالانه ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب یا میانگین ۲۴ ساعته ۲۵ میکروگرم بر متر مکعب تجاوز کند. این در حالی است که محدودیت‌های قانونی موجود در انگلیس برای PM۲.۵ بیش از دو برابر استاندارد سازمان جهانی بهداشت است و هیچ حزب سیاسی متعهد نشده است تا سال ۲۰۳۰ میلادی این محدودیت‌ها را با دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت تطبیق دهد.

 

این تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش آلودگی هوا به میزان یک پنجم می‌تواند موارد ابتلا به سرطان ریه را در لندن ۷.۶ درصد، در بیرمنگام ۶.۴ درصد، در بریستول ۵.۹ درصد، ۵.۳ درصد در لیورپول، ۵.۶ درصد در منچستر، ۶.۷ درصد در ناتینگهام، ۶ درصد در آکسفورد و ۵.۰ درصد در ساوتهمپتون کاهش دهد.

 

تحقیقات حاکی از آن است که زندگی در نزدیکی یک جاده شلوغ می‌تواند علائم برونشی را در بین کودکان مبتلا به آسم تشدید کند. مطالعه اخیر هم‌چنین نشان می‌دهد که در صورت کاهش یک پنجمی آلودگی هوا در انگلیس ۳۸۶۵ کودک کمتری تنها در لندن تحت تاثیر عوارض این آلودگی قرار می‌گیرند و این آمار در شهرهای دیگر این کشور نیز قابل توجه است.

 

به نوشته روزنامه گاردین، مطالعات قبلی بیشتر بر مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا تمرکز داشته است اما این مطالعه به بررسی طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات مربوط به سلامتی ناشی از آلودگی هوا پرداخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید