از اعطای تسهیلات تشویقی به مالکان بافتهای فرسوده تا ساخت سینما در شرق تهران

    کد خبر :649214
از اعطای تسهیلات تشویقی به مالکان بافتهای فرسوده تا ساخت سینما در شرق تهران

اعضای شورای شهرو مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار تهران با حضور در شرق تهران، به بررسی مشکلات مردم پرداختند.

 

در پی حضور فرماندار تهران و برخی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، مردم شرق تهران به بیان مشکلات خود پرداختند و در ابتدای این نشست که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه در منطقه۸ هم مدیران عالی رتبه کشوری و هم مدیریت شهری سکونت دارند که سعی کرده‌ایم در اداره منطقه نیز از نظرات و دیدگاه های مناسب آن ها استفاده کنیم، گفت: در سال ۹۷ با نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و فرماندار تهران جلساتی داشتیم که نتیجه جلسات قبلی پانزده مصوبه بود که قسمت عمدهای از مصوبات به سرانجام رسیده است.

وی مساحت بافت فرسوده منطقه را ۱۴۴ هکتار اعلام کرد و گفت: برای بافتهای فرسوده بستههای تشویقی در نظر گرفته شده و تاکنون ۶۰ درصد این بافتها، نوسازی شده است؛ جز محدود مناطقی هستیم که تا این میزان نوسازی داشتهایم و در خصوص توسعه سرانه بهداشت و درمان منطقه با بگویم که ساخت بیمارستان از وظایف ذاتی شهرداری نیست ولیکن ما آمادگی داریم با تمام ظرفیت در صدور پروانه و پرداخت عوارض در خدمت ساخت بیمارستان که از خواستههای اصلی شهروندان منطقه است، باشیم.

 

شهردار منطقه ۸ از توسعه سرانه فضای سبز و پارکینگ در ناحیه ۳خبر داد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و دریافت اعتبار مناسب توانستیم ملک فرش پاتریس را خریداری کنیم و در آینده نزدیک پارکینگ طبقاتی در آن احداث می شود.

 

در ادامه این جلسه عیسی فرهادی فرماندار شهر تهران با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ جلسه دیدار مردمی به همراه نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مناطق مختلف شهری ، گفت: این جلسات نتایج خوب و قابل توجهی را بهمراه داشت و ما توانستیم از زبان مردم با مشکلات و معضلات شهری آشنا و برای رفع آن اقدام کنیم و این سری از جلسات دیدار مردمی به دلیل شروع فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و آخرین آن نیز امشب در منطقه ۸ برگزار شد.

 

افزایش زیر ساختهای فضاهای فرهنگی

 

به گزارش ایسنا، حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود سینما در منطقه افزود: هفته آینده به اتفاق حق شناس عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران جهت پیگیری ساخت سینما در منطقه، مذاکراتی را با بنیاد مستضعفان خواهیم داشت و از تغییر رویکرد توسعه زیر ساختهای فرهنگی به جای ساخت اتوبانهای شهری خواهیم داشت و در شورای پنجم و شهرداری تهران به دنبال افزایش زیر ساختهای فضاهای فرهنگی و اجتماعی هستیم تا از این طریق خدمت رسانی بیشتری به شهروندان داشته باشیم.

 

مسئولین باید درد دل مردم را بشنوند

 

همچنین در این دیدار مردمی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به وسعت و تعداد محلات این منطقه مشکلات چندانی در حوزه مدیریت شهری وجود ندارد و از اقدامات صورت گرفته قدردانی کرد.

 

وی با تاکید برحل مشکلات موجود در محله های کم برخوردار از سوی مسئولین گفت: مسئولین باید درد دل مردم را شنیده و برای حل مشکلات محلات تلاش کنند.

 

در ادامه پروانه مافی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ۸ جزء پرجمعیت ترین مناطق تهران است و در عین حال دارای شهروندانی متدین و انقلابی با شهدای فراوان است.

 

مافی گفت: با توجه به تلاش های انجام شده، امیدوارم کیفیت زندگی در شان شهروندان این منطقه بیش از پیش فراهم شود.

 

براساس اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه هشت؛ علیرضا محجوب دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای حل مشکلات بدون مشارکت مردم نمی توان کاری کرد؛ در برخی جاها رانت و فسادها باعث شده بین مردم و مسئولان بی اعتمادی حاکم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید