تحقیقات بیشتر درباره نقش وکیل ترامپ در لابی‌گری‌های خارجی

    کد خبر :648923

دادگاه نیویورک با صدور احضاریه‌ای خواستار مشخص شدن تمام دریافتی‌های وکیل شخصی ترامپ از اشخاص خارجی برای امور لابی‌گری شد.

در ادامه تحقیقات کنگره آمریکا درباره ماجرای «اوکراین‌گیت» و نقش «رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در این رسوایی، دادستان‌های فدرال نیویورک خواستار اسناد پرداخت‌ها به جولیانی شدند.

 

خبرگزاری «رویترز» که احضاریه هیأت منصفه عالی دادگاه نیویورک را مشاهده کرد، گزارش داد: «[البته] این احضاریه چیزی درباره اینکه جولیانی کار خطایی مرتکب شده، نمی‌گوید. اما جرائمی که مورد تحقیق هستند شامل پولشویی، کلاهبرداری، نقض قوانین مالی ستاد انتخاباتی، دروغگویی، ممانعت از تحقیقات و نقض قانون عوامل خارجی است».

 

این احضاریه ضمن درخواست برای افشای لابی‌گری‌هایی که جولیانی برای منافع افراد خارجی انجام داده، خواستار در اختیار گرفتن تمام اسناد پرداخت‌های خارجی به جولیانی،‌شرکای او یا هر شخص یا نهادی مرتبط با وی شده است.

 

اواخر تابستان امسال بود که خبری به رسانه‌های آمریکایی درز کرد؛ یک افشاگر مدعی شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس با یک رهبر خارجی، اظهاراتی مطرح کرده و وعده‌هایی داده که منافع ملی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

این خبر، جرقه آتشی بود که حالا تمام کاخ سفید را در بر گرفته و به یک رسوایی تمام‌عیار برای ترامپ بدل شده است. بر اساس اطلاعاتی که بعدا منتشر شد، مشخص شد که ترامپ مرداد ماه امسال در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، تلویحا اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین را به پیشبرد تحقیقات قضایی علیه هلدینگ اوکراینی «بوریسما» که «هانتر بایدن» یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، مشروط کرده است.

 

«گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هفته قبل طی جلسه استماع علنی کمیته تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که «به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا» با جولیانی در خصوص موضوعات مربوط به اعمال فشار به اوکراین برای تحقیق درباره بایدن همکاری داشته است.

 

به گزارش فارس،گرچه ترامپ و جولیانی هرگونه بده بستان سیاسی با اوکراین را رد کرده بودند اما ساندلند به صراحت بیان کرد که «همه می‌دانند» که بده بستانی بوده است زیرا برگزاری دیدار رسمی ترامپ و زلنسکی در کاخ سفید، مشروط به آغاز علنی تحقیقات در اوکراین شده بود.

 

پیش از این جولیانی در مصاحبه با شبکه «بلِیز تی‌وی» گفته بود که هیچ نقشی در موضوع تعلیق کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین تا زمان انجام تحقیقات علیه یکی از رقبای انتخاباتی ترامپ نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید