گوترش نقض حریم هوایی لبنان توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد

    کد خبر :648921

دبیرکل سازمان ملل در گزارش دوره‌ای به شورای امنیت، ضمن محکوم کردن نقض حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی، از تل‌آویو خواست به این اقدامات پایان دهد.

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه جلسه‌ای را برای بررسی نقض مکرر حریم هوایی لبنان و دیگر کشورها توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و افزایش تنش‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی برگزار کرد.

 

به گزارش فارس،«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل طی گزارش دوره‌ای به شورای امنیت، ضمن محکوم کردن نقض حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی، گفت تل‌آویو فعالیت‌های هوایی بر فراز لبنان را دو برابر کرده و تعداد نقض حریم هوایی از ماه جولای تا اکتبر امسال (2019) به 787 مرتبه رسیده است.

 

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» گوترش در این گزارش نوشت: «من مجددا تمام نقض‌های حاکمیت لبنان را محکوم کرده و از اسرائیل می‌خواهم به نقض حریم هوایی لبنان پایان داده و هرچه سریعتر نیروهایش را از غجر و مناطق اطراف آن در شمال خط آبی عقب بکشد».

 

وی توضیح داد که جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی با مجموعا 3292 ساعت پرواز، حریم هوایی لبنان را نقض کرده که از این میان فعالیت‌های پهپادی 91 درصد از این نقض‌ها را شامل می شود.

 

وی در گزارش پیشین خود در ماه فوریه نیز تصریح کرده بود رژیم صهیونیستی به میانگین صد نقض حریم هوایی لبنان در یک ماه رسیده است.

 

در جدیدترین نمونه از نقض حریم هوایی لبنان، بامداد چهارشنبه بود که چند جنگنده صهیونیستی با چند راکت حومه پایتخت (دمشق) را هدف گرفتند. یک منبع نظامی سوری به سانا گفت: «ساعت یک و بیست دقیقه بامداد امروز، نیروی هوایی اسرائیل از دو محور جولان اشغالی و مرج عیون لبنان، اطراف شهر دمشق را با تعدادی موشک هدف گرفت که پدافند هوایی ما به شکل فشرده با آن مقابله کرد و توانست موشک‌های متخاصم را رهگیری و بیشتر آن موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف، منهدم کند».

 

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اذعان کرد، حمله جدید به نزدیکی پایتخت سوریه که طبق اعلام دمشق دو غیرنظامی بر اثر آن جان باختند، کار این رژیم بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید