هواوی از چند فرانسوی شکایت کرد

    کد خبر :648759

شرکت چینی هواوی رویکرد جدی تری را در برابر منتقدان خود در پیش گرفته و از چند فرانسوی که اتهاماتی را علیه آن مطرح کرده اند، شکایت کرده است.

 

کشورهای غربی بارها هواوی را به جاسوسی سایبری به نفع دولت چین متهم کرده و از این طریق تلاش کرده اند تا مشتریان این شرکت را فراری دهند. این در حالی است که بررسی های موسسه های امنیتی مستقل نشان می دهد این اتهام ها بی پایه و اساس است. هواوی بعد از مدتی سکوت به این نتیجه رسیده که باید دربرابر اتهامات مذکور به پیگیری قضایی متوسل شود.

 

از همین رو هواوی سه شکایت را به اتهام نشر اکاذیب و افترا علیه یک محقق فرانسوی، یک خبرنگار تلویزیون این کشور و یک متخصص شبکه های بی سیم تقدیم دادگاهی در فرانسه کرده است. این افراد با حضور در برنامه های تلویزیونی مختلف بارها و بارها هواوی را به همکاری با دولت چین برای سرقت اطلاعات خصوصی افراد متهم کرده بودند.

 

هواوی بارها تاکید کرد هیچ رابطه ویژه ای با هدف جاسوسی با دولت چین ندارد و هیچ یک از کارکنان آن دست به جاسوسی و سرقت اطلاعات شخصی کاربران نزده اند. نکته جالب آنکه دولت فرانسه تداوم فعالیت هواوی در این کشور برای ارائه خدمت نسل پنجم تلفن همراه را بی اشکال دانسته ولی تصمیم گیری موردی در این زمینه را مبتنی بر بررسی های امنیتی دانسته است.

 

دولت آمریکا از دو سال قبل در حال فشار بر متحدان خود برای متقاعد کردن آنها به منظور عدم همکاری با هواوی است. کاخ سفید بیم دارد که راه اندازی شبکه های مخابراتی نسل پنجم توسط هواوی در دیگر کشورهای جهان باعث سلطحه مخابراتی و فناوری این شرکت چینی بر جهان شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید