اقتصاد جهان امسال کمترین رشد از زمان رکود ۲۰۰۹ را تجربه کرد

    کد خبر :648384

موسسه بین المللی اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی شاهد کمترین رشد جهانی از رکود ۲۰۰۹ تا به حالا بوده است.

 

به نقل از راشاتودی، موسسه بین المللی اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد اقتصاد جهان در سال جاری شاهد کمترین رشد جهانی از رکود 2009 تا به حالا بوده است. این موسسه انتظار دارد اقتصاد جهان همچنان آسیب‌پذیر باقی بماند.

 

گرچه مودیز رکود را در 2020 پیش‌بینی نمی کند ولی هشدار داده تهدیدهای شرایط اعتباری در بحبوحه بی ثباتی سیاست تجاری در سراسر جهان افزایش می یابند.

 

این موسسه اعلام کرد ریسک رکود در اروپا و آمریکا هم چنان بالا می ماند، در حالی که در چین طرح های متعادل سازی داخلی چالش هایی را برای حفظ رشد سریع اقتصاد این کشور ایجاد می‌کند. این آژانس اشاره کرد که این تهدیدها حول درگیری تجاری چین و آمریکا، بی ثباتی های ناشی از برگزیت و افزایش سایر درگیری های دوجانبه متمرکز می‌شوند.

 

مودیز همچنین انتظار دارد نرخ بهره پایین بماند و منحنی سود در چندین سال آینده ثابت باشد.

 

به گزارش تسنیم ،طبق گفته این سرویس سرمایه گذاری که مقر آن در آمریکا است، نرخ پایین بهره هزینه های وام گیری را برای دولت ها و شرکت ها پایین نگه می دارد ولی فضای عملیاتی سختی را برای بانک ها و شرکت های بیمه ایجاد می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید