برایان هوک: تا زمانی که اینترنت مردم ایران دوباره وصل نشده، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام حساب های کاربری مقام های ارشد ایرانی را تعلیق کنند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵
    کد خبر :647643

مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، کشوری که مدعی جریان آزاد اطلاعات است، رسما از پرمخاطب ترین رسانه‌های مجازی جهان خواسته تا حساب های مقام‌های ایرانی را تعلیق کنند.

 

برایان هوک در گفت و گو با شبکه خبری بلومبرگ از تارنماهای فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خواست تا زمانی که اینترنت مردم ایران دوباره وصل نشده، حساب های کاربری مقام های ارشد ایرانی را تعلیق کنند.

 

تارنماهای مزبور هنوز به درخواست هوک پاسخی نداده اند.

 

این مقام آمریکایی در مصاحبه اش نگفت که چرا دولت آمریکا برای مدت نسبتا طولانی حساب کاربری توئتیر جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین دولت ترامپ را قطع کرده بود.

 

وزارت خزانه داری آمریکا ۳۰ آبان محمد جواد آذری جهرمی وزیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به اتهام “سانسور گسترده” اینترنت تحریم کرد.

 

جهرمی همان روز و در واکنش به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌های آمریکا توئیت کرد: من به حمایت از دسترسی آزاد به اینترنت ادامه خواهم داد و اجازه نمی‌دهم آمریکا توسعه ایران را متوقف کند.

 

تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از سوی آمریکا به بهانه سانسور و قطع دسترسی اینترنت در کنار اعتراض برخی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی درباره گردش آزاد اطلاعات در حالی صورت می‌گیرد که در غرب نیز دولت‌ها از اختیارات ویژه‌ای برخوردارند که در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند دسترسی کامل به اینترنت را قطع کنند.

 

نگاهی به قوانین برخی کشورها بویژه در آمریکا و اروپا نشان می‌دهد دست‌کم در ایالات متحده و انگلیس، قانون به صراحت این اختیار را برای دولت‌های این کشورها در نظر گرفته که بنا به مصالح ملی، ترافیک اینترنت را محدود، مسدود یا حتی دستکاری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید