وزیر راه: شهرک‌های فرهنگیان در کشور تکرار می‌شوند

    کد خبر :647274

محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان گفت: به دنبال این هستیم که صنعت خانه‌سازی در کشور را پایه‌گذاری کنیم و امیدواریم این نهضت ادامه پیدا کند.

 

وی ادامه داد: با وزارت آموزش و پرورش جلسات متعدد برای اجرای پروژه ۱۷۰ هزار واحدی برگزار کردیم و با ایمان و اراده‌ای که آقای حاجی‌میرزایی دارد و ضرورتی که در جامعه حس می‌شود تا فرهنگیان به عنوان قشر محترم صاحب خانه شوند نسبت به اجرای این پروژه اقدام کردیم.

 

وی با بیان اینکه اجرای پروژه ۱۷۰ هزار واحدی برای فرهنگیان یک اقدام بزرگی است و همه دستگاه‌ها باید نقش خود را در اجرای این پروژه ایفا کنند، اظهار داشت: این پروژه ظرف سه سال تکمیل می‌شود تا فرهنگیان مالک واحد مسکونی خود شوند و از این مزیت برخوردار باشند.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرهنگیانی که اخیرا در سایت مسکن ملی ثبت‌نام کردند گفت: قرار بر این است که طی دو هفته وزارت آموزش پرورش اسامی را به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهد تا توزیع جغرافیایی منطبق بر درخواست‌هایی که در سایت ثبت‌نام شده، صورت بگیرد.

 

اسلامی تاکید کرد ما به دنبال این هستیم که الگوی شهرک‌های فرهنگیان را در کشور تکرار کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه از تعاونی‌های مسکنی که نقصی نداشته باشند در این پروژه استفاده می‌کنیم، گفت: تعاونی‌های مسکن فرهنگیان می‌توانند وارد این پروژه شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که ۱۷۰ هزار واحد فرهنگیان وارد ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی می‌شود یا خیر، گفت: اگر شهر‌هایی که در ۴۰۰ هزار واحد ثبت‌نام انجام شده باشند دارای ظرفیت باشد، وارد این پروژه خواهند شد وگرنه به سقف این پروژه اضافه می‌کنیم.

 

اسلامی تاکید کرد: ثبت‌نام در ۱۰ استان به خوبی انجام شده است و در ۱۰ شهر به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید هستیم.

 

وی تاکید کرد: تمام فرهنگیان باید واجد شرایط ثبت‌نام در مسکن ملی باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید