عمده نیازهای کشور با ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود

    کد خبر :647235

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اعلام ذخایر مناسب کالاهای استراتژیک در کشور، گفت: عمده نیازهای امروز کشور با ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود.

 

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور صبح امروز در بازدید از سامانه‌های گمرک ایران با اشاره به این که بر اساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا تلاش‌های موثری در هوشمند سازی فرآیند تجارت کشور صورت گرفته است، گفت: به غیر از مبارزه با قاچاق کالا، در بخش جنگ اقتصادی نیازمند فرآیند تجارت هوشمند هستیم.

 

معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر این که در قالب مدیریت هوشمند کالا باید خواب کالا در فرآیند تجارت کاهش یابد، اظهار داشت: در بحث تولید و مصرف، دستگاه‌ها باید بتوانند در تکمیل فرآیند تجارت اطلاعات را به صورت لحظه ای تبادل کنند و گمرک نیز موضوع نظارت در این سامانه را در دستور داشته باشد.

 

نهاوندیان با اشاره به این که وزارت صمت مسئول تجارت کشور و بانک مرکزی مدیریت بازار ارز را انجام می‌دهد، افزود: امروز در رساندن کالا به تولید کنندگان گام‌های بزرگی برداشته شد و گمرک نیز به عنوان سازمان مسئول توانست پیوند مورد نیاز را ایجاد کند.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به این که سیاست کشور کار با همسایگان است، اظهار داشت: در حال حاضر عمده نیازهای کشور با ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود از این رو هوشمند سازی تجارت باید دنبال شود و این اقدامات، پاسخ عملی ایران به تحریم‌ها به شمار می‌رود که از سوی کشور در حوزه تجارت دنبال می‌شود.

 

به گزارش فارس،وی با اشاره به تراز مثبت تجاری کشور در سال‌های متوالی تاکید کرد: به منظور بهبود استفاده از فناوری اطلاعات و ارتقاء سطح کارایی در گمرکات نیازمند تلاش‌های بیشتر و برقراری پیوندها میان دستگاه‌ها هستیم.

 

معاون اقتصادی رییس جمهور به برگزاری جلساتی در زمینه تقویت هماهنگی میان دستگاه‌ها درباره تجارت خارجی در طول هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریمی باید بتوانیم پاسخ مناسبی به فشارها داشته باشیم. اخیرا نیز با دستور ریاست جمهوری موضوع انبار شدن کالاها در گمرکات و ترخیص سریع مورد تاکید دکتر روحانی قرار گرفت؛ بر همین اساس سرعت کار در این بخش افزایش یافته است.

 

نهاوندیان با اشاره به سیاست استراتژیک کالاهای اساسی در شرایط تحریم، میزان این کالاها را مناسب توصیف کرد و گفت: تمهیدات لازم برای ذخایر کالای اساسی اتخاذ شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید