مرجعیت عراق خواستار تسریع در پاسخگویی به مطالبات مردم شد

    کد خبر :646541

نماینده مرجعیت عراق اصلاح قانون انتخابات را تنها راه دوری از بروز بحران در عراق خواند و خواستار تسریع در این کار شد.

 

«عبدالمهدی الکربلایی» خطیب امروز نماز جمعه کربلا و نماینده آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان، ضمن تأکید بر مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات، ریختن خون مردم عراق را حرام اعلام کرد.

 

به نوشته وبگاه السومریه، نماینده مرجعیت عراق، شرایط این کشور را «بحران بزرگ» توصیف کرد و خواستار برخورد آرام و بدور از خشونت با معترضین شد.

 

او تصویب قانون انتخابات پارلمانی و کمیساریای عالی انتخابات را مقدمه عبور از بحران فعلی عراق دانست و تأکید کرد که اصلاح قانون انتخابات تنها راه حل مشکلات است.

 

به گزارش فارس، تظاهرات‌های مردمی عراق از اول اکتبر گذشته در اعتراض به نقصان خدمات‌رسانی، بیکاری و فساد آغاز و تا به امروز در بغداد و نزدیک ده استان مرکزی و جنوبی این کشور ادامه دارد و تاکنون بیش از ۳۰۰ کشته و هزاران زخمی به همراه داشته است.

 

تأکید مرجعیت عراق بر لزوم تسریع در تصویب قانون انتخابات عراق، در حالی است که جزئیاتی از پیش‌نویس قانون انتخابات اصلاحی که دولت آن را به پارلمان تحویل داده، در ۲۷ آبان گذشته منتشر شد و گروه‌های سیاسی امیدوارند که با اصلاح پروسه انتخابات، بسیاری از مشکلاتی که اعتراض مردم را به همراه داشته، رفع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید