روحانی درباره برجام امیدواهی ندهد

  • سیاسی
  • جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱
    کد خبر :646217

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: غربی‌ها به تعهدات برجامی خود عمل نمی‌کنند و بر این اساس نباید رئیس‌جمهور درباره آینده برجام امید واهی دهد.

 

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با مهر، در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه با ادامه برجام تحریم‌های تسلیحاتی ایران تا سال آینده برداشته می‌شود، اظهار داشت: ایران توانمندی‌های نظامی و تسلیحاتی بسیار زیادی دارد و باعث افتخارمان است که از یک کشور خریدار سلاح، به فروشنده آن تبدیل شده‌ایم اما اظهارات رئیس‌جمهور درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی تعجب برانگیز است.

 

وی ادامه داد: مطابق با یکی از مواد برجام در سال آینده باید یکی از تحریم‌ها علیه ایران لغو شود و به همین دلیل رئیس‌جمهور این وعده را به مردم داده است اما سوال ما از وی این است که مگر غربی‌ها وعده‌ها و تعهدات قبلی خود در برجام را عملیاتی کرده‌اند که منتظر لغو تحریم‌های تسلیحاتی باشیم؟

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برجام از سوی غربی‌ها به هیچ وجه اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: این وعده برجامی رئیس‌جمهور جنبه انتخاباتی دارد و به دنبال آن است که مردم را مجاب کند که در انتخابات پیش رو به طیف وی رأی دهند.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: همانطور که غربی‌ها تا امروز به وعده‌های خود در اجرای برجام عمل نکرده‌اند، قطعا به تعهدات دیگر خود هم عمل نمی‌کنند و مسئولان کشور نباید وعده های تکراری و امید واهی دهند و بگویند که با ادامه برجام تحولات بزرگی در کشور به وجود می‌آید.

 

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه اظهارات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت ادامه برجام با اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجام در تناقض است، خاطرنشان کرد: زمانی که ما کاهش تعهدات برجامی را در دستور کار داریم، ضرورتی ندارد به مردم امیدواری دهیم که اروپایی ها به مابقی تعهداتشان در برجام عمل خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید