کارگران ساختمانی در استان ایلام تا پایان خرداد بیمه می شوند

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از پوشش بیمه ای برای همه کارگران ساختمانی تا پایان خرداد امسال در این استان خبر داد و افزود: کارگران ساختمانی مشمول بیمه تنها هفت درصد از حق بیمه خود را پرداخت می کنند و مابقی آن توسط دولت تامین و پرداخت می شود.به منظور حمایت از کارگران و کاهش هزینه های درمانی و امنیت شغلی آنان در راستای برخورداری از خدمات بیمه ای و بازنشستگی، کارگران ساختمانید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: این طرح از ابتدای اسفند سال گذشته در کشور و استان ایلام آغاز شده و با توجه به پایشی که تا خرداد ماه سال جاری صورت می گیرد سعی می شود با فراخوانی که به کارگران ساختمانی داده شده است، آنها بتوانند از این خدمات بهره مند شوند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
زرگوش یادآور شد: همچنین با بازرسی مستمر بازرسان از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی سعی می شود که قانون و مقررات اداره کار به ویژه حقوق و بیمه کارگران رعایت شود تا اجحافی در حق آنها نشود.
وی در بحث رفاهی و اجرای برنامه های اجتماعی برای کارگران اضافه کرد: سعی شده که همه واحدهای دارای 30 نفر کارگر به بالا از بیمه های تکمیلی و همچنین استفاده از مراکز رفاهی و تفریحی در شهرهای زیارتی و شمال کشور برخوردار شوند.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، سال گذشته شمار زیادی از کارگران شاغل در واحدهای تولیدی این استان با اخذ معرفی نامه از خدمات اقامتی این مراکز در شهرهای زیارتی و تفریحی بهره مند شدند.
وی همچنین با تبریک هفته کارگر به همه کارگران گفت: برنامه های متنوعی از جمله تجلیل از کارگران نمونه و غبار روبی مزار شهدا و دیدار با کارگران واحدهای کارگری در این هفته در دستور کار است.
از پنجم تا یازدهم اردیبهشت به نام هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید