گزارش مدیر کل موقت آژانس درباره ایران به شورای حکام

    کد خبر :645996

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود به شورای حکام به برخی جوانب برنامه هسته‌ای ایران پرداخته است.

 

به نقل از وبگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود به شورای حکام آژانس اعلام کرد که در این گزارش به نصب تعداد بیشتری از سانتریفیوژها در تاسیسات نطنز اشاره شده که نه فقط برای اهداف تحقیقی و توسعه، بلکه برای ذخیره سازی اورانیوم غنی شده و از سرگیری غنی سازی اورانیوم در فردو است.

 

مدیرکل موقت آژانس همچنین افزود که افزایش ذخایر آب سنگین ایران به بیش از ۱۳۰ تن را به اطلاع‌ شورای حکام رسانده است.

 

به گزارش مهر ،فروتا همچنین بر این موضوع تاکید کرد که ارزیابی‌ها درباره عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران همچنانادامه دارد.

 

مدیر کل موقت آژانس با تاکید بر این که به تعاملات با ایران ادامه می‌دهیم، به این موضوع نیز اشاره کرد که آژانس ذرات اورانیوم طبیعی را از منشأ انسانی در مکانی در ایران که قبلا به آژانس اعلام نشده بود، پیدا کرده است.

 

کورنل فروتا در ادامه گفت: از آن زمان (پیدا شدن ذرات اورانیوم) ما همکاری‌های متقابل را با ایران ادامه داده‌ایم، اما هیچ اطلاعات و داده‌های بیشتری دریافت نکرده‌ایم و این موضوع همچنان حل نشده باقی مانده است. نشستی میان آژانس و ایران برای گفتگوهای بیشتر در هفته آینده در تهران برنامه‌ریزی شده است و ضروری است که ایران برای حل موضوعات با آژانس کار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید