دبیر شورای عالی فضای مجازی:

امروز درباره اتصال اینترنت تصمیم‌گیری می‌شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۲۶
    کد خبر :645985

دبیر شورای عالی مجازی گفت: مسئولین به دنبال اتصال اینترنت در اسرع وقت هستند و امروز جلسه‌ای برای این موضوع برگزار می‌شود.

 

دبیر شورای عالی مجازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان اتصال اینترنت اظهار کرد: مسئولین به دنبال اتصال اینترنت در اسرع وقت هستند و امروز جلسه‌ای در این باره برگزار می‌شود.

 

وی که با ایلنا گفتگو می کرد، ادامه داد: امیدواریم شرایط فراهم شود که این اقدام ناخواسته هرچه سریعتر پایان پیدا کند.

 

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ظرف یکی دو روز آینده درباره زمان دقیق اتصال اینترنت تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: با توجه به اینکه ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و تصمیم در این موضوع مربوط به دستگاه‌های ذیربط و امنیتی است، نمی‌توانم درباره زمان دقیق آن اظهارنظر کنم.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه برقراری شبکه اطلاعات ملی نیز به شکل موثر نیازمند اینترنت است، گفت: شبکه ملی اطلاعات نیز به شبکه جهانی متصل است و بدون آن خوب کار نمی‌کند به همین دلیل وقتی اتصال با اینترنت اصلی قطع می‌شود، شبکه ملی اطلاعات نیز دچار مشکلاتی می‌شود.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: درباره ضرر و زیان و مشکلات به وجود آمده برای کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: امیدواریم حادثه اتفاق افتاده برای اینترنت وزارت ارتباطات را به اتخاذ تمهیداتی وادارد که از شبکه ملی پرقدرت و توانمند برخوردار شویم.

 

فیروزآبادی ادامه داد: قطع اینترنت ضرر و زیان سنگینی را به مردم وارد کرد اما وزارت ارتباطات سعی کرد در کوتاه‌ترین مدت در بخش‌های مختلف ارتباط را برقرار کند به اکنون شاهد آن هستیم که در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل، خرید و فروش بلیت و امور بانکی تا حدودی مشکلات مرتفع شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات آتی از سوی مسئولان ذیربط در صورت تکرار این اتفاق زیان‌های مردم به حداقل برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید