موسوی:

پمپئو خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۴
    کد خبر :645961

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم تعارض شهرک‌سازی در اراضی اشغالی کرانه باختری با قوانین بین‌المللی را به شدت رد و محکوم کرد.

 

 سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم تعارض شهرک سازی در اراضی اشغالی کرانه باختری با قوانین بین المللی را به شدت رد و محکوم کرد.

 

وی این اظهارات را تاکیدی مجدد بر شراکت آمریکا در اشغال سرزمین فلسطین و جنایت‌های این رژیم در فلسطین و نیز اشغال و نقض حاکمیت کشورهای همسایه فلسطین توصیف کرد.

 

به گزارش مهر،موسوی با اشاره به اینکه اقدامات و اظهارات آمریکایی‌ها در خصوص فلسطین نقض صریح قوانین بین المللی است، گفت: مجامع بین الملی در مخالفت و مقابله با آن باید تحرک داشته باشند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است.

 

وی به پمپئو توصیه کرد: بهتر است خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند که صاحبان قدرت خود را فراتر از حقوق و قوانین بین المللی می‌دانستند. در قرن بیست و یکم نه آمریکا قدرت فائقه است و نه دیگر کسی نقض قوانین بین المللی توسط صاحبان قدرت را می‌پذیرد.

 

منتظر پاسخ آژانس درباره بازرس متخلف هستیم

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به کشف و شناسایی مواد خطرناک از بازرسان آژانس، گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از ارائه مستندات لازم به آژانس انرژی بین المللی اتمی درباره فرد متخلف همچنان منتظر پاسخ آنهاست.

 

موسوی با تاکید بر اینکه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی طبق توافق و مقررات تعیین شده ادامه دارد، افزود: طبق برنامه ریزی، بازرسان بازدیدهایی از مراکز ما در بخش هسته‌ای دارند که اخیراً یکی از بازرسان آن‌ها زمانی که وارد سایت مربوطه می‌شد مواد خطرناکی از وی شناسایی شد.

 

وی گفت: طبق سوابقی که از عوامل بیگانه در قالب‌های مختلف از جمله بازرسان آژانس رخ داده است، نیروهای امنیتی حساس‌تر شده اند و این ماده خطرناک را از وی شناسایی کردند.

 

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله موضوع را براساس مستندات به آژانس اعلام کرد و ما منتظر و امیدواریم با پاسخ قانع کننده‌ای از سوی آن‌ها مواجه باشیم.

 

وی یادآور شد: آژانس باید مقررات جمهوری اسلامی ایران و مراکز مهم و حیاتی ما را رعایت کند و ما حق خود می‌دانیم از مراکز حساس حفاظت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید