شمارش معکوس لیگ برتر کشتی در سایه انصراف و اعتراض!

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۳۲
    کد خبر :645949

مرحله نهایی رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد در حالی فردا جمعه به میزبانی تهران برگزار می‌شود که انصراف و اعتراض برخی تیم‌های حاضر در این مرحله ادامه دارد.

 

پیکارهای مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد طبق برنامه سازمان لیگ فدراسیون کشتی باید از صبح روز جمعه اول آذرماه در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود. مسابقاتی که طی آن می بایست تیم اترک خراسان شمالی در دیدار اول مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم تا ثبت جهانی توس برود و تیم بازار بزرگ ایران هم راس ساعت ۱۰:۳۰ در دومین دیدار نیمه نهایی رودرروی تیم دانشگاه آزاد اسلامی مازندران قرار گیرد.

 

اما انصراف تیم اترک خراسان شمالی معادلات سازمان لیگ برای پایانی آرام و بی دغدغه در لیگ برتر کشتی آزاد را بر هم زد و در ادامه اعتراض تیم تا ثبت جهانی توس به میزبانی مسابقات در تهران و احتمال برگزاری رقابتها به صورت دوره ای هم بر وخامت اوضاع افزود.از سویی دیگر تیم دانشگاه آزاد هم مدتهاست در پیچ و خم اعتراض و تهدید به کناره گیری از لیگ است، چراکه مسئولان این تیم معتقدند تکلیف امتیازات تیم انصراف داده رعد پدافند ساری مشخص نشد تا این تیم به عنوان تیم دوم گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کند؛ اتفاقی که باعث شد حالا در برابر مدعی اصلی قهرمانی لیگ، یعنی تیم بازار بزرگ ایران قرار گیرند و از هم اکنون خود را مغلوب در فینال و حاضر در دیدار رده بندی بدانند.

 

به گزارش مهر، در هفته های گذشته هم حال و روز لیگ برتر کشتی آزاد خوب نبود و تمامی اتفاقات بر خلاف ادعای سازمان لیگ فدراسیون بر کیفیت بالای این مسابقات رقم خورد. پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد هنوز به میانه راه نرسیده بود که تیم «آسانسور و پله برقی بهران – پاس تهران» با نامی عجیب و غریب از گردونه رقابتها انصراف داد.

 

کمی بعد نوبت به تیم رعد پدافند ساری رسید تا به دلیل استفاده از کشتی گیران غیرنظامی در تیمی نظامی ( و یا بالعکس!) با تهدید ستاد کل نیروهای مسلح از لیگ انصراف داد.

 

در تازه‌ترین مورد نیز تیم اترک خراسان شمالی چند روز مانده به مرحله نهایی لیگ برتر تصمیم به انصراف گرفت تا بدین ترتیب یک تیم از جمع چهار تیم صعود کرده به این مرحله، عطای رسیدن احتمالی به فینال را به لقایش ببخشد.

 

البته موج انتقاد و نارضایتی از نحوه برگزاری رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد همچنان ادامه دارد چراکه به عقیده بسیاری از اهالی کشتی همه چیز دست به دست هم داد تا تنها یک تیم در مسیری هموار به فینال و قهرمانی نزدیک و نزدیکتر شود. در همین راستا متولیان تیم تا ثبت جهانی توس هم اعلام کردند به احتمال برگزاری دیدارهای نهایی بصورت دوره ای اعتراض دارند. ضمن اینکه آنها در ابتدا خواهان برگزاری مرحله نهایی لیگ برتر در شهری بی طرف بودند اما فدراسیون کشتی بنا بر دلایلی تصمیم گرفت این رقابت‌ها در تهران برگزار شود.

 

آنچه مسلم است شمارش معکوس رسیدن به دیدارهای نیمه نهایی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد رو به پایان است و همه چیز تا عصر امروز پنجشنبه در مراسم وزن کشی و پیکارهای صبح روز فردا مشخص خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید