سردار کمالی خبر داد

پرداخت ۳۰ میلیون وام خوداشتغالی به سربازان با مهارت

    کد خبر :645912
پرداخت ۳۰ میلیون وام خوداشتغالی به سربازان با مهارت

به گفته مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح، ۳۰میلیون وام خوداشتغالی به سربازان با مهارت پرداخت می شود.

سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: مهارت آموزی و توانمد سازی سربازان وظیفه جزء اهداف خدمت سربازی است. در این راستا قرارگاهی در ستاد کل نیرو‌های مسلح ایجاد و از “سامانه سرباز ماهر” رونمایی شد. این سامانه، کانال ارتباطی ما با جوانان است.

 

وی گفت: افرادی که به ۱۵ سالگی می‌رسند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از ارزیابی و کسب امتیازات کافی، هنگامی که به سن سربازی می‌رسند، طبق دوره‌های آموزشی و امتیازات کسب شده، از مشوق‌ها استفاده می کنند.

 

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح درباره مشوق‌های بعد از خدمت سربازی گفت: کسانی که سربازی رفته و در دوره های مهارت آموزش شرکت کرده اند، گواهی کسب مهارت دریافت می‌کنند و به بانک‌ها برای دریافت وام های خوداشتغالی معرفی می‌شوند.

 

وی درباره بازپرداخت این وام‌ها اظهار کرد: در تلاشیم تا با بانک‌ها توافق کنیم که این افراد در اولویت دریافت وام‌های خوداشتغالی قرار گیرند و بازپرداخت وام، پس از مشغولیت به کار آن‌ها باشد.

 

سردار کمالی درباره مبلغ این تسهیلات گفت: وام‌های خوداشتغالی ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین ارائه تسهیلات از امسال آغاز می‌شود.

 

به گزارش میزان، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: با ۲۰ دستگاه که در مهارت آموزی و اشتغال نقش دارند، تفاهم نامه امضاء کردیم تا هر جوانی که وارد سربازی می‌شود، مهارت یاد بگیرد و برای اشتغال هدایت شود.

 

وی در پایان به خانواده‌ها و جوانان توصیه کرد مهارت آموزی را جدی بگیرند و در سامانه ثبت نام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید