سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی مطرح کرد

پوشش افراد حتی آنهایی که یارانه نمی گیرند در طرح حمایت معیشتی

    کد خبر :645814
پوشش افراد حتی آنهایی که یارانه نمی گیرند در طرح حمایت معیشتی

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی گفت: بنا بر آزمون وسع، تمام افراد یارانه بگیر باشند یا نه و مشروط بر اینکه جزء سه دهک بالای درآمدی نباشند می توانند مشمول طرح حمایت معیشتی شوند.

 

حسین میرزایی  افزود: از اوسط هفته آینده سامانه #۶۳۶۹* طی اطلاعیه ای رسمی آغاز بکار می کند و تا قبل از آن کد دستوری فعال نیست.

 

وی در تشریح کارکرد این سامانه گفت: ثبت و تطبیق اطلاعات سرپرست خانوار (شماره همراه متعلق به سرپرست خانوار) استعلام وضعیت مشمولین طرح حمایت معیشتی از طریق سامانه مذکور خواهد بود. از طرف دیگر افرادی که فکر می کنند مشمول این طرح هستند اما وجهی برای آنها واریز نشده، می توانند پس از ثبت کد ملی از طریق #۶۳۶۹* در سامانه اینترنتی ای که آدرس آن اعلام خواهد شد درخواست خود را در قالب ۲۰۰ کلمه ثبت کنند.

 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی تصریح کرد: برای افرادی که درخواست می دهند آزمون وسع انجام خواهد شد و چنانچه شرایط لازم برای دریافت طرح حمایت معیشتی را داشته باشند به آنها اعلام می‌شود. حق افراد درخواست دهنده از زمان آغاز طرح محفوظ و وجه طرح کمک معیشتی این افراد از آغاز طرح واریز می‌شود.

 

میرزایی تاکید کرد: تا اطلاع بعدی هیچ گونه پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر مشمول بودن یا مشمول نبودن برای مردم ارسال نمی شود و تمامی پیامک های ارسالی به طور حتم جعلی و فاقد اعتبار هستند، مردم دقت کنند که مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار نگیرند.

 

وی اشاره کرد: افرادی که به دلایلی نظیر فوت، ازدواج، طلاق و … درخواست تغییر سرپرست را دارند باید طبق روال سنوات گذشته برای دریافت یارانه برای تغییر سرپرست به دفاتر پلیس +۱۰ و برای اعلام حساب باید به یکی از بانکها مراجعه کنند.

 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی خاطرنشان کرد: دولت از محل افزایش قیمت بنزین از ۶۰ میلیون ایرانی حمایت معیشتی می کند و کمک های معیشتی خود را برای آنها به صورت وجوه نقد به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند.

 

وی یادآور شد: در تمامی این فرایند ها اصلا نیازی به مراجعه حضوری نیست و هیچ سازوکاری برای مراجعه حضوری در نظر گرفته نشده است. به هیچ اداره و دستگاه دولتی در تهران و شهرستان ها اعم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان هدفمندی یارانه ها، فرمانداری ها مراجعه نشود، همه پاسخگویی ها به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید