کمک معیشتی دولت برای ۲۰ میلیون نفر دیگر دیشب واریز شد

    کد خبر :645679

مرحله دوم کمک معیشتی دولت برای ۲۰ میلیون نفر ساعت ۲۴ دیشب با واریز به حساب سرپرستان خانوار انجام شد و مجموع دریافت کنندگان این رقم حمایتی به ۴۰ میلیون نفر رسید.

 

در راستای تکمیل طرح پرداخت کمک معیشتی دولت به ۱۸ میلیون خانوار (۶۰ میلیون نفر) که در جهت جبران افزایش نرخ بنزین در دستور کار قرار گرفته، ساعت ۲۴ دیشب مرحله دوم کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار ۲۰ میلیون نفر واریز شد.

 

دوشنبه شب مرحله نخست این طرح برای یک گروه حدود ۲۰ میلیون نفری واریز شده بود و مرحله سوم نیز شنبه شب، دوم آذرماه به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر واریز می شود و با این حساب، مجموع دریافت کنندگان کمک معیشتی دولت به ۶۰ میلیون نفر خواهد رسید.

 

به گزارش مهر، پس از واریز آخرین مرحله، افرادی که موفق به دریافت این مبلغ نشدند از روز یکشنبه می توانند اعتراض خود را از طریق سامانه #۶۳۶۹* و حتما با استفاده از خط تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، ثبت کنند.

 

براساس اعلام مسئولان دولت، کمک معیشت دولت برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

 

جامعه هدف کمک حمایتی دولت را نیز «مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد» تشکیل می دهند.

 

همچنین آنطور که حمیدرضا عدل معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد در ستاد بودجه سال ۹۹ مطابق با درخواست نوبخت مقرر شد که در قالب جدول هدفمندی یارانه ها، ردیف مجزایی برای طرح حمایتی معیشتی گنجانده شود از این رو پرداخت‌های مربوط به این طرح برای سال آینده نیز تضمینی است.

 

لازم به تاکید است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ پیامکی برای افرادی که مشمول می‌شوند، ارسال نمی‌کند، بنابراین هر پیامکی که به خانوارها مبنی بر «شناسایی آنها به عنوان مشمول این طرح» ارسال شود، کلاهبرداری خواهد بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید