دولت براساس اختیارات قانونی خود اقدام به افزایش قیمت بنزین کرده است

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۵۳
    کد خبر :645442

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تشریفات قانونی افزایش قیمت بنزین در چارچوب فرایندهای شورای هماهنگی سران قوا طی نشده و دولت براساس اختیارات قانونی خود اقدام به این کار کرده است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره قانونی بودن افزایش ناگهانی قیمت بنزین گفت: طی اخبار واصله، تشریفات قانونی افزایش قیمت بنزین در چارچوب فرایندهای شورای هماهنگی سران قوا طی نشده و دولت براساس اختیارات قانونی خود اقدام به این کار کرده است.

 

وی افزود: برای افزایش قیمتها براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت مجوز لازم را داشته و نیازی به طرح موضوع در جلسه سران قوا نبوده است.

 

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: فرآیند تصویب افزایش قیمت بنزین در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی بطور کامل طی نشد و دولت رأسا اقدام به این کار کرد.

 

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: مواد1 تا 3 قانون هدفمندی و ماده 39 قانون برنامه اجازه افزایش قیمت را به دولت منوط به پیش‌بینی در بودجه داده است ضمن اینکه دولت در این خصوص باید با عدد و رقم به مجلس پاسخ دهد.

 

وی با بیان اینکه دولت مسولیت تصمیم خود را برعهده بگیرد و با مردم صادق باشد خاطرنشان کرد: این طرح با اصرار و اختیار دولت انجام شده و مباحث مطرح شده در جلسه سران حکم مصوبه نداشته است.

 

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: درخصوص زمان و نحوه اجرای فعلی این طرح مخالفت‌های صریحی از سوی سایرین وجود داشته است.

 

قاضی زاده هاشمی گفت: گرچه نه به آن اندازه که ضدانقلاب بر حسب انجام ماموریت اغراق می‌کند اما در بعضی شهرها اعتراض های به حق مردم دیده شده است.

 

قاضی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: روش پیاده سازی و اجرای طرح افزایش قیمت بنزین روش صحیحی نبود و دولت باید قبل از این کار با مردم گفت‌وگو و ابعاد مختلف این کار را تشریح می‌کرد.

 

وی افزود: دولت باید در گفت‌وگو با مردم محل هزینه‌های درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را تشریح می‌کرد و مردم محل هزینه را می‌دیدند و مبالغی که بنا است به حساب مردم واریز شود پیش از افزایش قیمت بنزین واریز می‌شد.

 

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر بهتر بود دولت از چند روز قبل موضوع افزایش قیمت بنزین را اعلام می‌کرد تا هر کس بنزین می‌خواهد بخرد، بخرد و مطمئناً این کار باعث می‌شد تا التهاب کمتری هم در جامعه ایجاد شود.

 

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد این کار انجام شد و از مدت‌ها قبل علت افزایش قیمت بنزین و نحوه هزینه درآمد حاصل از این افزایش قیمت برای مردم تشریح شد و پس از واریز یارانه قیمت بنزین افزایش پیدا کرد و درست این بود که در این دولت هم این کار انجام شود.

 

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: در سال‌های قبل هم روال این بود که اردیبهشت هر سال قیمت بنزین به مقدار مشخصی افزایش پیدا می‌کرد و همه هم این را می‌دانستند و هیچ حاشیه و نگرانی هم وجود نداشت و مردم تکلیف خود را می‌دانستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید