آخرین وضعیت تولید پراید تا مهر‌۹۸

    کد خبر :645378

این روزها صحبت سر حذف پراید از خط تولید و آمدن جایگزین‌های آن به شدت داغ است. اما از ابتدای سال ۹۸ تا آخر مهر چقدر پراید تولید شده است؟

 

ب طبق آماری که در سامانه کدال از خودروسازی سایپا منتشر شده، این خودروساز در ماه مهر 98 تعداد 12,762 پراید تولید کرده است. تعداد تولیدات پراید در ماه شهریور و مرداد 98 به ترتیب 17,539 و 14,199 دستگاه بود. با نگاه به میزان تولیدات این خودروساز متوجه خواهیم شد که بیشترین میزان تولید پراید در ماه اردیبهشت به تعداد 20,347 خودرو رقم خورده است و این روند با فراز و نشیب‌هایی در طی سال همراه شده است.

 

به گزارش اقتصادآنلاین ،این خودروساز از ابتدای سال تا آخر مهر 98 توانست 105,826 دستگاه پراید به تولید برساند. اگر نگاهی به میزان خروجی پراید در همین زمان مشابه و در سال 97 داشته باشیم، سایپا توانسته بود 97,252 پراید تولید کند در نتیجه تا به اینجای کار رشد 8,574 دستگاهی در زمینه ساخت پراید ایجاد شده است. با توجه به این که در آینده پراید از خط تولید سایپا حذف خواهد شد چنین روندی نیز طبیعی به نظر می‌رسد. این خودروساز توانسته بود تا انتهای سال 97 به تولید 146,208 دستگاه پراید دست پیدا کند و باید منتظر ماند و دید که این رقم در سال 98 به چه عددی خواهد رسید.

این نکته را نیز باید گفت که بعد از پراید، تیبا بیشترین میزان تیراژ تولید را به خود اختصاص داده است. ضمن این که سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیش از این اعلام کرد: محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزییات آن را اعلام می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید