فولادسازان روش خرید از معادن را اصلاح کنند

    کد خبر :645350

در جلسه شرکت‌های بزرگ فولادی برای تأمین سنگ آهن، عوارض ۲۵ درصدی صادرات سنگ‌آهن را بازدارنده نداسته و پیشنهاد وضع عوارض ۴۰ درصدی مطرح شده است.

 

علی صفریان نائب رییس هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: صادرات سنگ آهن طی 2 ماه اخیر، 100 درصد کاهش داشته است که آمار گمرک نشان دهنده این موضوع است و اگر صادراتی انجام شده مربوط به شهریورماه است که قبل از وضع عوارض برای صادرات به بندرعباس ارسال شده است.

 

وی افزود: این راهکار درستی نیست که فولادسازان معتقد به افزایش بیشتر عوارض بر صادرات سنگ آهن هستند. قطعا برای معدن‌دار به صرفه نیست با قیمت‌های ارزان به فولادسازان محصول بفروشد.

 

صفریان گفت: فولادسازان باید مشکلاتشان را به نحو دیگری حل کنند. حتی اگه بر صادرات سنگ‌آهن، عوارض 100 درصدی هم وضع کنند، هیچ تغییری در حال فولادی‌ها اتفاق نمی‌افتد. وی افزود: روش‌های خرید را باید اصلاح کنند و نباید بخش اعظم هزینه‌هایشان را به تولیدکنندگان و صادرکنندکان سنگ آهن یا کل زنجیره فولاد تحمیل کنند. معدندار وقتی با این قیمت ها قرار است ضرر کند، ترجیح می دهد که واحد کنسانتره و گندله بزند و با هر قیمتی سنگ‌آهن را به فولادساز نفروشد.

 

وی در پایان گفت: ما همگی در یک زنجیره فولاد هستیم و نباید توقع داشت تا بخش اعظم سود را فولادی ها ببرند. لذا باید سود در کل زنجیره تقسیم شود، تا معادنی که تولیدشان بالا است، بتوانند با نیاز واحدهای فولادی را برطرف کنند وگرنه با هزینه های گزافی که به معدن دار تحمیل می شود با قمیت های پایین به هیچ عنوان سنگ‌آهن را در داخل نمی فروشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید