اندر احوالات قفل شدن تهران بعد از بارش برف/ ناکارآمدی و مدیریت ضعیف شهرداری تهران مشکوک و محتاج اقدام قضایی است

    کد خبر :645306
بارش-سنگین-برف-در-تهران

گروه اجتماعی بازتاب: سردار محمدرضا مهماندار – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ – صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت معابر تهران در پی بارش برف توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه معابر شمالی تهران دارای شیب است و این شیب‌ها با بارش برف نیاز به برف‌روبی دارد و به دلیل عدم انجام دادن این موارد، تردد در معابر شمالی تهران با مشکل مواجه شده است.

 

مهماندار با بیان اینکه در بسیاری از مسیرها به دلیل نشستن برف و عدم برف‌روبی و پاشیدن شن و نمک، امکان حرکت برای خودروها وجود ندارد گفت: حتی در برخی از معابر، رانندگان خودروهای خود را به همان صورت که در وسط راه هستند، رها کرده‌اند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: در بسیاری از مناطق شمالی بار ترافیکی کاملاً متوقف‌شده و امکان تردد خودروها در برخی نقاط، به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی وجود ندارند.

 

 

خونسردی عجیب شهردار تهران در پی بارش برف و قفل شدن معابر شمالی شهر

درحالی‌که خیلی از شهروندان تهران به‌شدت از ترافیک فوق‌العاده سنگین معابر تهران شاکی هستند، پیروز حناچی – شهردار تهران – توییت می‌کند: از ابتدای بارش برف در مرکز کنترل ترافیک حضور دارم و بر روند برف‌روبی و بازگشایی معابر مناطق درگیر، نظارت دارم. در برخی شریان‌های اصلی انسداد رخ‌داده که در تلاشیم با هماهنگی دستگاه‌ها آن‌ها را بازگشایی کنیم؛ مانند همیشه، همراهی مرد را صمیمانه خواستارم.

 

توییت شهردار تهران چند نکته دارد، یک اینکه حناچی از ابتدای بارش برف نظارتش را شروع کرده است. این در حالی است که سازمان هواشناسی کشور روز 21 آبان، بارش برف در تهران را برای روز جمعه پیش‌بینی کرده بود.

 

نکته دوم اینکه حناچی تلاش دارد، سطح مناطق تحت تأثیر ترافیک سنگین را ناچیز اعلام کند. درحالی‌که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران می‌گوید: در مناطق ولنجک، دربند، بلوار دانشجو، بلوار رشیدالدین فضل‌الله، شمال خیابان ولی‌عصر، شمال خیابان شریعتی از دزاشیب و دیگر محورهای فرعی مثل خیابان فرمانیه و علوی و همچنین خیابان عمار تا سه‌راه یاسر، باهنر، خیابان کامرانیه شمالی، بلوار ارتش، بلوار اندرزگو، میدان دانشگاه آزاد در منطقه ۵، بلوار سیمون بولیوار، شمال بلوار اشرفی اصفهانی، ستاری، بزرگراه‌های بابایی به غرب، امام علی به سمت شمال، چمران، صدر به سمت غرب، مدرس به شمال، چمران، یادگار امام، همت و همچنین شهید باکری امکان تردد خودروها وجود ندارد.

 

مدیریت شهری قبل، برف را با تیر می‌زدند؟!

اصغر عطایی – مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران – در پاسخ به این سؤال که تصاویر در سطح شهر نشان می‌دهد، برف در برخی مناطق نسبتاً سنگین است و یخ‌زدگی نیز در سطح شهر مشاهده می‌شود، گفته است: برودت هوا در سطح شهر در حد یخبندان نیست و برفی باریده که سطح شهر را یک مقدار سفید کرده است،‌ البته ما نیز برای این شرایط تمرین نداریم. سطح خیابان‌ها را پاک می‌کنیم، دوباره سفید می‌شود، برف نشسته و نمی‌توان آن را در هوا با تیر زد، برف طبیعی است و باید روی زمین بنشینید و با شن و نمک و یا گریدر آن را برطرف کرد.

 

وی در واکنش به اینکه نمک‌پاشی باید از ساعاتی قبل از شروع برف انجام می‌شد، اظهار داشت: با توجه به ترافیک صبحگاهی، ماشین‌آلات سنگین در مناطقی که شاهد بارش برف هستیم، نمی‌تواند فعالیت کند و برف نیز به‌اندازه‌ای نیست که بخواهیم تیغه‌زنی داشته باشیم و گریدر کار کند.

 

در پاسخ به اظهارات طلبکارانه و عجیب مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران باید گفت مگر مدیریت‌های قبلی برف را با تیر مزدند؟ اگر مناطقی نیاز به نمک‌پاشی و شن‌ریزی است باید انجام شود. اگر برف دوباره روی آن‌ها می‌بارد، دوباره باید روی آن‌ها نمک و شن ریخت. آقای عطایی شما برای چنین روزهایی به سمت مدیر کلی امور خدمات شهری منصوب‌شده‌اید.

 

 

ناکارآمدی و مدیریت ضعیف شهرداری تهران مشکوک و محتاج اقدام قضایی است

سید علی مجتهد زاده، وكیل دادگستری در واکنش به این‌همه ترافیک در شمال شهر تهران، توییت کرده است:

 

رها کردن تهران توسط شهرداری فردای روز افزایش قیمت بنزین و درحالی‌که وضعیت جوی امروز پیش‌بینی‌شده بود فراتر از ضعف مدیریت و ناکارآمدی و تا حدی مشکوک و محتاج اقدام قضایی مدعی‌العموم در خصوص مدیران نالایق و احیاناً مغرض است.

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید