مواد غذایی فوق فرآوری شده منجر به بیماری قلبی می شوند

    کد خبر :645260

محققان عنوان می کنند هر چقدر دریافت کالری از غذاهای فوق فرآوری شده بیشتر باشد، سلامت قلب وخیم تر خواهد بود.

 

غذاهای فوق فرآوری شده عمدتا یا به طورکامل از مواد استخراج شده از مواد خوراکی نظیر چربی ها، نشاسته ها، چربی های هیدروژن دارشده و مواد قندی افزودنی تشکیل می شوند. آنها همچنین حاوی مواد افزودنی نظیر رنگ ها و طعم های مصنوعی، یا مواد تثبیت کننده این مواد خوراکی موسوم به امولسیفایرها هستند.

 

غذاهای منجمدشده، سس ها، فست فودها، نوشیدنی های گازدار، اسنک های نمکی، کیک ها و کلوچه ها، گوشت های فراوری شده نظیر هات داگ، ناگت مرغ و سوپ های پودری آماده از جمله مواد خوراکی فوق فرآوری شده هستند.

 

اولین بار نیست که به مضرات مصرف غذاهای فرآوری شده اشاره می شود. در مطالعه جدید محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا داده های جمع آوری شده بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ را در گروهی متشکل از ۱۳,۵۰۰ آمریکایی بررسی کردند.

 

شرکت کنندگان هر روز در مورد تغذیه روز قبل شان گزارش داده بودند. همچنین از شرکت کنندگان در مورد فاکتورهای سبک زندگی شان سوال پرسیده شد.

 

محققان دریافتند افرادی که حدود ۷۰ درصد کالری شان را از غذاهای فوق فرآوری شده دریافت می کردند در مقایسه با افرادی که ۴۰ درصد یا کمتر از کالری مصرفی شان را از این نوع غذاها تامین می کردند، تقریبا سلامت قلب و عروق خونی شان کمتر از ۵۰ درصد بود.

 

افزایش هر ۵ درصد مصرف کالری از طریق غذاهای فوق فرآوری شده منجر به کاهش سلامت کلی قلب و سلامت عروق خونی می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید