فواد ایزدی: به کارگیری روش‌های صحیح در دیپلماسی عمومی ضروری است

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹
    کد خبر :645227

مدیرعامل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران به معرفی مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برخی فعالیت‌های این مجمع پرداخت.

فواد ایزدی مدیرعامل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این نشست گفت: مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با هدف انجام فرمایشات رهبری تشکیل شده است و وظایفی را در این راستا در دستور کار خود قرارداده است.

 

ایزدی بیان کرد: بحث مهمی که اکنون مطرح است بحث دیپلماسی عمومی است، یکی از ضعف‌های دیپلماسی عمومی کشور این است که بیشتر نهاد‌های فعال در کشور دولتی هستند و وابسته به دولت، مثل نیروی قدس و جامعه المصطفی و … نهاد‌های دولتی هستند و وقتی این نهاد‌ها می‌خواهند فعالیت مردمی انجام دهند، با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

 

به گزارش دانشجو،کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن تاکید بر حضور اساتید مسلمان و اهل فن در حوزه‌های مختلف جهت تبیین فرمایشات رهبری در جامعه و ارائه بحث‌های تخصصی عنوان کرد: ما در مباحث کارشناسی زمانی که از اساتید و کارشناسان و افراد اهل فن غیر ایرانی دعوت می‌کنیم نیازمندیم که همتای متخصص و کارشناس و زبان‌دان از اساتید برای مباحثه حضور داشته باشد و لذا از بسیج اساتید و همه کانون‌های بسیج اساتید در استان‌ها جهت همکاری در این زمینه دعوت می‌کنیم.

 

ایزدی گفت: در بحث ارتباط با استادان مسلمان جهان باید برنامه ریزی‌هایی در جهت به کارگیری صحیح روش‌های دیپلماسی عمومی انجام گیرد. آمریکایی‌ها درسال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار برای دیپلماسی عمومی هزینه کردند و هزار استاد را آمریکا دعوت کرد و بودجه‌های بسیار زیادی صرف کرده است، در حالی که ما در این حوزه‌ها کمتر کار کردیم.

 

وی افزود: در موضوع عراق، با توجه به آنکه آمریکا دشمن محسوب می‌شود این کشور محدودیت دارد، در حالیکه ما به لحاظ مذهب و جغرافیا به عراق نزدیک هستیم، ما باید به دنبال ساختاری مناسب باشیم.

 

ایزدی در پایان از همه اساتید و نخبگان دانشگاهی جهت همکاری با مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها دعوت به همکاری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید