شادی در فنلاند برای صعود تاریخی به یورو2020

دیوانگی یک ملت غالباً خونسرد

    کد خبر :645090

تیم ملی فنلاند دیشب با پیروزی بر لیختن‌اشتاین برای اولین بار در تاریخ خود به یک تورنمنت بزرگ فوتبال راه یافت تا این کشور سرشار جشن و شور و شادی شود.

 

تیم ملی فنلاند با پیروزی 3-0 مقابل لیختن‌اشتاین در خانه خود جواز حضور در مرحله نهایی رقابتهای یورو2020 را بدست آورد تا برای اولین بار در تاریخ این کشور، صعود به یک تورنمنت بین‌المللی مهم را تجربه کند.

 

تیم ملی فنلاند دیشب با گل یاسه تومینن و دو گل از تیمو پوکی، بازیکن شالکه موفق شد در مقابل 9804 تماشاچی خود لیختن‌اشتاین را 3-0 شکست داده و در گروه j رقابتها بعد از ایتالیا مقام دوم را به خود اختصاص دهد.

 

بعد از این بازی هم تماشاچی‌های فنلاندی حاضر در استادیوم وارد زمین شده و به جشن و پایکوبی پرداختند و هم مردم فنلاند در پایتخت این کشور، هلسینکی، و دیگر شهرهای این کشور به خیابانها آمده و مشغول جشن و شادی به خاطر صعود تاریخی تیم ملی فوتبال کشورشان شدند.

 

به گزارش ورزش سه، حتی نخست‌وزیر فنلاند هم این صعود تاریخی را به تیم ملی این کشور و مردم فنلاند تبریک گفت و در یک توییت نوشت:” این یک موفقیت بزرگ و خارق‌العاده است. تبریک می‌گویم و از همه متشکرم”. بر اساس اعلام رسانه های فنلاندی به تیم ملی این کشور به خاطر صعود تاریخی به جام ملتهای اروپا 9.25 میلیون دلار هم پاداش پرداخت خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید