دولت ۶سال اقتصاد را معطل برجام کرد

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۹:۵۷
    کد خبر :645061

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: دولت در ۶ سال گذشته، اقتصاد کشور را در انتظار بر جام گذاشت.

 

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با مهر، درباره عملکرد اقتصادی دولت پس از شکست برجام، گفت: دولت مجموعه یکپارچه نیست و تیم واحدی برنامه های اقتصادی و صنعتی دولت را مدیریت نمی کند. دولت بخش‌های مختلفی دارد، بخش هایی از دولت پس از برجام در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فعال شدند و توجه به تولید داخلی دارند.

 

وی افزود: در بخش‌هایی، شرکت های دانش بنیان، معاونت علمی و فناوری، وزارت صمت، وزارت اقتصاد در زمینه کسب و کار اقداماتی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام داده اند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه بخش سیاست خارجی دولت طی شش سال گذشته کشور را در انتظار برجام، پسابرجام و «اینستکس» گذاشت، تصریح کرد دولت ۶ سال، اقتصاد کشور را در انتظار بر جام گذاشت.

 

فولادگر تاکید کرد: اگر دولت به توان و ظرفیت داخلی توجه می کرد و در راستای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و اجرای اصل ۴۴ تمرکز و از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کرد، بیشتر به نتیجه می رسید.

 

وی با بیان اینکه یقیناً با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید داخل دوران تحریم را پشت سر می‌گذاریم، اظهار داشت: بسیاری از اقتصاددانان خارجی اعلام می کنند که ایران کم کم در مقابل تحریم خارجی واکسینه شده است.

 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: آمریکا و غرب از همه توان خود برای تحریم ایران استفاده کرده است، اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی زودتر اجرا شده بود و دولت در مسیر خودکفایی گام برمی‌داشت، اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های خارجی واکسینه شده بود.

 

فولادگر با بیان اینکه دولت در جلسات اعلام می‌کند که تغییر برنامه داده و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بر می دارد، بیان کرد: بخش هایی از دولت نیز تغییر برنامه دادند و در راستای رونق تولید گام هایی برداشته اند.

 

وی گفت: اگر دولت از ابتدا این حمایت‌ها را از صنایع داخلی انجام می داد، با خسارت های کمتری در برابر تحریم های آمریکا مواجه می شد.

 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تاکید کرد: در صورتی که پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ این سیاست ها اجرا می شد، تکانه های اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا چنین ضرباتی را به پیکره اقتصاد کشور وارد نمی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید